Korábbi edzőnk megszólalt, és nem a legszebb képet festi rólunk.

Büszke vagyok a Ferencvárosnál végzett munkámra, mivel az egyetlen teljes szezonban feljutottunk az első osztályba, de a helyzet túl feszült volt. A drukkerek nem fogadtak el, mert nem vagyok magyar. Mindent megtettem, hogy alkalmazkodjam a kultúrához, tanultam a nyelvet, de a szurkolók nem akartak engem, és bevallom, a végére eléggé féltem is. Olyan rossz volt a helyzet, hogy a végén már mindig új és új úton kellett hazamennem, hogy aztán egyből a lakásomhoz tartozó földalatti parkolóba hajtsak. És ha étterembe akartam menni, jöttek velem biztonságiak is. Szerencsére a biztonsági szolgálat kiváló volt, és így nem volt semmi dolgom. De volt olyan, mikor ötszáz drukker szállta meg az edzőpályát és nekünk be kellett rohannunk az öltözőbe.

A szurkolók a stadionnál rendszeresen tudatták velünk az érzéseiket. Volt egy meccs, amikor 3-0-ra nyertünk idegenben egy gyalázatos játéktéren. Egy játékosunkat hamar ki is állították, és mégis, a hazaúton megtámadták a buszunkat. Korábban 7-1-re nyertünk ezen a pályán a nyitónapon és a szurkolók nem fogadtak el egy csupán 3-0-ás győzelmet. (2009 április 26, ESMTK-Fradi, a szerk.) Hihetetlen nagy elvárásaik voltak. Egy idő után a játékosokat a lakásaiknál raktuk ki, ahelyett, hogy a stadionba mentünk volna vissza.

A szurkolók elégedetlensége mellett a sajtó is folyamatosan zaklatott – volt egy egész bizarr sajtótájékoztató, ahol öt percig arra kellett válaszolnom, miért hordok rövidnadrágot, amikor szerintük tréningruhát, vagy farmert kellett volna. Nevetséges volt.

Egyszerűen túl sok volt. Odamentem a Fradi vezérigazgatójához és megkérdeztem, hogy szerinte veszélyben vagyok-e. A válasz az volt, hogy igen. Ezután beszéltem Terry Robinsonnal egy napra rá, aki annyit mondott: “húzz el hamar”. Ezt is tettem. A gondok ellenére nagyon élveztem, hogy egy ilyen hatalmas klubot irányíthatok. A legtöbbet hoztuk ki a meglévő játékosokból és 17-18 ponttal nyertük a ligát. Sajnos a feljutás után kiderült, nincs elég pénz új játékosokra: a klub új stadiont épít és minden pénz oda megy. Hogy elmagyarázzam a helyzetem, itt egy példa: a legjobb játékosom heti ezer eurót keres; mikor megpróbáltam Mark Bowert elhozni, miután lejárt a szerződése, kiderült, a Chester és a Darlington jobb ajánlatot tud adni.

Még meg kell állapodnom a Sheffield Uniteddel a végkielégítésemről, de ezt az edzőszövetségre bíztam. Új állást keresek épp, vagy Angliában, vagy külföldön. Minden magyarországi probléma ellenére, nagyon élveztem egy más kultúrában élni.

(Yorkshire Post)

