Természetesen senki magyarságát /különösen a táborunkét/ nem akartam megkérdőjelezni. Arról irtam, hogy ez 50 évvel ezelőtt nem történt volna meg. /Még az MTK, Honvéd, vagy a Dózsa esetében sem./ Sőt jómagam emlitett klubok edzéseire is szivesen mentem, holott nem szerettem a rendszer ezen csapatait, de a játékosokat igen. Lám-lám ennyit változott a világ. Sajnos én nem tudtam vele menni, nekem még az akkoriak a “világ” Nehéz most cseh, argentin, tudomisén milyen nemzetiségűnek drukkolni.
Mindenesetre így egyáltalán nem biztos, hogy a legjobb csapatukkal állnak ki ellenünk, tavaly sem így volt, legalábbis ősszel.
Most sem valószínű, hogy ez lesz, mivel október 21-én játéknap van az EL-ben, és elvileg 22-én, pénteken lenne a DVSC-Fradi, nyilván ezt elrakják majd vasárnapra, de 3 nap is marha kevés…
Ha a legjobb csapatukkal állnak ki, akkor meg lehet, hogy fásultabbak lesznek.
SZEMET SZEMÉRT, FOGAT FOGÉRT…mint MAGYAR mondás?? Hűha, nagy a rendetlenség itt jó pár fejben.
Fradista barátaim, ez ószövetségi szólás, ószövetségi!
Köze nincs a magyarság hagyományaihoz, értékrendjéhez!Meg a Fradihoz sem (három E)!
Mellesleg ez itt az egyik gond, az egész „bárki magyar csapat” – nemzetközi kupa szereplés vitában.
Mert ha értékrend, akkor értéksorrend. Ez pedig eldönti, hogy milyen a helyes magyarságtudat. Nem ízlés kérdése, az valami más.
A haladási irány: mindig a nagy egységből a kicsi felé.
Tudjátok, mint a címzés: földrész, ország, megye, város, utca, házszám, de említhetném a neveket is, stb…stb. (Mellesleg: ez a fajta gondolkodás volt a magyar Nobel-díjasok sikerének egyik záloga).
Mert a józan ész is és a magyarság értékrendje is azt diktálja: a nagyobb egység mindig előrébb való, mint a kisebb.
Hajrá Fradi!
Hibátlan logika. Persze csak ha feltételezzük, hogy a loki érdeke ebben az esetben azonos a “nagyobb közösség” érdekével.
A tálio-elvet (szemet szemért) én se keverném ide. Nem fradista sértettségből akartam, hogy végre tegye helyre valaki őket.
Itt a nagyobb érdeke a magyarság, illetve a magyar futball érdeke, és a kisebb érdek a Fradisták személyes sértettsége a Loki kapcsán, mely ellenkezik a nagyobb érdekkel.
Értem én, hogy mit mond, csak nem értek egyet. De mindegy, így is túl sokat beszéltünk már a lokiról, többet, mint amit a téma megérdemel.
Hajrá Fradi!
Nem kell a debrecennek szurkolni nemzetközi porondon, nem kell senkinek sem szurkolni, de ellenszurkolni, és rosszat kívánni nekik szintén nem kell.
Emelt fővel Fradistának maradni, és telibeszarni mindent, azt kell! Kit érdekel más? Közömbös. Sem negatív, sem pozitív érzelmek a laki EL meccsei kapcsán.
Teljesen igazad van!!! Tavaly lent voltam a munkambol kifolyolag a Pool-dábrácén meccs idejen Liverpool-ban. Volt jegy a vendeg es a Pool szektorokba is. Nem mentem be, mert:
1. nem szurkolok magyar csapat ellen.
2. nem szurkolok a dábrácénnek.
3. es mivel lattam mar mindegyik csapatot jatszani igy pont egy pennit sem ert nekem ez a meccs.
Ennyi…
urak!
most komolyan. nézzük már a saját érdekeinket is!! a disznósok erre az őszre teljesen ki lesznek facsarva, mert nem fogják bírni a tempót! jelen pillanatban sajnos nem vagyunk annyira erősek,hogy ezt a “külső segítséget” ne vegyük igénybe. nagyon bízom benne, hogy az elkövetkezendő három meccsünk jól sikerül és így reálisan beszélgethetünk a dobogóról!
Nagyon régen irtam ide, bár érdeklődéssel olvasom egyes hozzászólásokat, és sok esetben szembetalálkozom fiatalkori önmagammal, amikor
mindenkivel vitatkoztam, aki a Fradit szidta..
Úgy érzem, most el kell mondanom a véleményem, ebben a hisztériás világban a Loki ügy kapcsán. Ilyen magatartás 50 évvel ezelőtt még véletlenül sem fordulhatott elő, amit magukat Fradistának mondó emberek vallanak, miszerint hiba volt a Debrecent továbbengedni…stb..stb Egyszerűen méltatlan volt a 3 E betűhöz, a Fradizmus eszmeiségéhez. Egyáltalán m a g y a r ember, miként mondhat ilyet? Persze elitélem én Szimát, meg az idétlen Loki drukkereket, de ilyen szintre nem szabad lesüllyednünk.
Igaz én már egy 66 felé haladó vénember vagyok, mit értek én a focihoz, meg magyarsághoz? /”csak 50 évig jártam meccsre”/
Teljes tisztelettel jozsb,
én meg úgy gondolom, hogy addig nem szabadna eljutni, hogy a másik magyarságát kérdőjelezzük meg implicite azért, mert más állásponton van ebben a kérdésben (“egyáltalán magyar ember miként mondhat ilyet?”).
Mindegy, én részemről befejeztem a témát. Biztosan nem ér annyit a loki, hogy akár csak egy fradistával is összevesszek miatta.
Tehát szerinted a Loki jó eredménysora a menzetközi színtéren nem a magyar labdarúgás hírnevét öregbíti? Illetve ha egy magyar csapat, mondjuk a ZTE kiesik egy albán csapat ellen a legelső körben, az nem a magyar focit égeti?
Loki pontokat gyűjtögethetett, de kb ennyi. Se jó eredmény, se öregbítés. Leszarom hogy mit csinálnak. Egy Rapid-dózsán se fogok a liláknak szurkolni azért mert magyarok vagy hogy több pontunk legyen.
Az sem érdekel! Engem az érdekel, hogy mi történik a Fradiva és mi a válogatottal! Kurvára hidegen hagy, hogy a lókaki mennyi pontot guberál össze és mennyi meccset bundázik szét! Ezzel valóban a magyar foci hírét öregbítette! Én Fradista vagyok! Érdekből sem tudnék más csapatnak szurkolni!
Biztosan szurkoltál már más csapatnak, legrosszabb esetben 2004. május 27-én, amikor az MTK pontszerzése is feltétlenül kellett az Újpest ellen az utolsó bajnoki címünkhöz. Akkor ott szerintem nem volt ember a stadionban, aki ne szorított volna az MTK-nak, pedig nem is az egyetemes magyar futballról volt szó, “csak” a saját érdekünkről.
Aki erre a legutóbbira downt nyomott, az annyira fiatal, vagy annyira szenilis, hogy nem emlékszik, mi volt 2004-ben?
Egy kis memória-frissítés: az utolsó forduló előtt 3 esélyes volt a bajnokság (DVSC, FTC, Újpest), de elsősorban a DVSC kezében volt minden, győznie kellett volna nálunk, és bajnokok, minden más eredménytől függetlenül. Tudjuk, nem sikerült, 3-1-re nyertünk, de ez még mindig kevés lett volna, mert ha az Újpest nyer a Puskás Ferenc Stadionban (tehát semleges pályán) az akkor már teljesen leeresztett, felsőház utolsó helyezett MTK ellen, akkor meg az Újpest lett volna a bajnok.
Hatalmas meglepetésre az MTK-Újpest 1-1 lett, és ezzel mi örülhettünk. Aki azt állítja, hogy ott nem szurkolt az MTK-nak, különösen abban az 1 percben, amivel előbb lefújták a mi meccsünket, az egész egyszerűen hazudik!
Örülök annak, hogy nem zárták ki a Debrecent. Örülök azért mert tovább javulhat az ország koefficiens pontszáma, ami minden magyar klub érdekében van és örülök mert magyar vagyok. Magyarként minden magyar csapatnak szorítok a nemzetközi kupákban, természetesen a válogatottnak is a selejtezőin. Tudom mit tett Szima velünk 2004-ben és 2006-ban is. Ő nem értette meg, hogy egy erős Ferencváros az egész magyar foci érdeke, ő ezt önös érdekből semmibe vette és gáncsolta a Fradit ahol csak tudta. De jómagam nem süllyedek ilyen alacsony szintre, viszont nem záratnám ki a Debrecent. Remélem mindkét bajnoki meccsen jól elpáholjuk őket és megelőzzük a bajnokságban Szima csapatát. Addig is jó szereplésükkel javítsák a jövő ilyenkor már reményeim szerint nemzetközi porondon játszó Fradi esélyeit. Legyenek a magyar csapatok kiemeltek a sorsolásoknál.
Off:
Hát nem gyengén kizsákmányolja a Liverpool az MTK-t…már nem is tudom hanyadik fiatal tehetséget szipkázza el.
Lehet, hogy mégsem olyan jó buli lesz ez?
Mert szinte 0 % az esélye annak, hogy ezek közül a fiatalok közül bárki is később a Liverpoolban játsszon, még a szupertehetségnek tartott Németh Krisztiánnak sem volt esélye rá, igaz, ő legalább európai középcsapatokhoz került tovább (AEK, Olymipakos), de a többiekről még ez sem mondható el.
Sokkal jobban jár egy fiatal magyar tehetség, ha előbb kifutja magát az NB1-ben, és 20-22 éves korában, kész, már bizonyított játékosként szerződik ki, egy olyan csapatba, ahol azonnal van reális esélye legalább a kispadra, de inkább a játékra (mondjuk Pintér Ádám és a Zaragoza jó példa lehet, bár talán elsőre egy kicsit erősnek hangzik a csapat, de majd meglátjuk).
Az MTK persze jól jár, hisz mindenki tudja, hogy a játékoseladásokból élnek.
Már ne is haragudjatok, de ez a bejegyzés kicsit azért gusztustalan…
Pedig olyan nagyon büszke a Fradi-tábor a hazaszeretetére… A hazaszeretet sztem nem ott kezdődik, hogy zászlókat lengetünk meg Magozott Cseresznyére tombolunk az FSzSz-rendezvényeken, hanem hogy ha egy csapat hazánkat képviseli Európában, félretesszük az ellentéteket és szurkolunk nekik. Pontosabban ez nem is igazán lehet döntés kérdése, ez olyan dolog, ami az egészséges gondolkodású embereknél belülről fakad, én ha akarnék se tudnék soha magyar csapat ellen szurkolni. Szóval akit most bosszant ez a döntés, legyen szíves ne papoljon nekem legközelebb “nemzeti érzelmekről” meg hasonlókról, mert ezek után baromira nem lesz hiteles.
De ha racionálisan nézzük, akkor sincs igazuk. Nem csak koefficiens-pontokról van szó. A Fradi egyetlen módon emelkedhett fel, mégpedig a komplett magyar futball felemelkedése révén. Majd ha rendszeresek lesznek a Debrecenéhez hasonlók kupamenetelések, akkor lát majd bárki is fantáziát a magyar fociban, akkor jön majd befektető pl. McCabe mellé. Közhely, de a Debrecen sikere az egész magyar foci sikere.
Azért kíváncsi lennék, hogy milyen racionális ellenérvetek van… Mert attól, hogy a szurkolóik és a vezetőik gusztustalanul viselkedtek a múltban, még a csapatuknak, akik a nemzetközi színtéren az egyetemes magyar futballt képviselik, még lehet szorítani. Ráadásul nem kell lealacsonyodni az említett emberek szintjére, ennyivel is lehetnénk különbek náluk.
Amit a dolog érzelmi oldaláról mondtok, azt elfogadom, ha nem is érzem így. Érzelmekről nincs értelme vitázni, ahogy ízlésről se.
Ami viszont a logikát, racionalitást, a magyar foci és benne speciálisan a Fradi érdekeit illeti, azt már egészen máshogy látom. Bemásolom azt, amit egy korábbi poszthoz írtam, ide is tökéletesen illik, és nincs kedvem újragépelni:
“senki ne mondja nekem, hogy az a felemelkedés útja, ha loki meg vidi típusú kiscsapatokat politikai hátszéllel mesterségesen felfújnak és próbálnak mindenáron futtatni. Ez csak hátráltatja az egészséges fejlődést, ami támogatottságon (eladhatóság, piaci szempontok) alapulna.”
Azzal, hogy idén megint pénzhez jut a loki a nemzetközi porondon, csak ez a beteg, természetellenes állapot hosszabbodik tovább. Szima már tavaly elkezdte volna kivenni a (nagyrészt sötét erdetű) pénzét a lokiból. A bl miatt gondolta meg magát, ami az utolsó utáni pillanatban jött nekik. Most megint kapnak egy plusz évet. Ez hosszú távon árt a magyar focinak, függetlenül a pár koefficiens-ponttól, amit esetleg összeguberálnak.
Azt gondolom, aki ezt nem látja át, az vészesen szűk látókörű.
Alapvetően igazad van. Viszont ott van, amit S-ék írtak.
Én, amikor nézem a meccseiket, akkor egyik részről (valszeg a magyar szívem) nekik szurkolok, viszont másik részről meg nem szurkolok nekik, amiért annyira utálnak minket.
Pedig én 5 éve Debrecenben tanulok, van egy csomó lokista barátom. De nekik is megmondom, h sajnálom, de nem tudok a Debrecennek szurkolni.
Pedig még meccseikre is elmentem többször is, de valahogy nem tudtam örülni, ha gólt rúgtak.
Ezzel nem teljesen értek egyet. Az, hogy melyik csapat kicsi, meg melyik nagy, az megítélés kérdése. Vegyük mondjuk a bajnoki címeket? Oké, de ha úgy vesszük, mindenki a 0-ról indul, a Fradi és az Újpest is ezt tette, csak bő 100 évvel ezelőtt, ennyi az előny. Az elmúlt 10 évben Debrecenben olyan klub alapjait rakták le, ahol nagyon hamar szintén kétszámjegyű lehet ez a szám. A Videotonnak nincs még bajnoki címe, de van pl. egy UEFA Kupa ezüstérme, ráadásul Székesfehérvár egy fontos vidéki fellegvár, amiket olyannyira hiányol mindenki.
Térjünk vissza Debrecenre. 2001-ben csak pályán kívüli úton érték el, hogy NB1-esek maradjanak, azonban akkor olyan építkezés kezdődött, melynek ma az az eredménye, hogy adott a jelenkor legmeghatározóbb magyar csapata. 5-szörös bajnokok, kupagyőzelmeik vannak, rendszeres nemzetközi szereplők, a magyar foci jelenlegi egyetlen komolyabb eredményszállítói, beleértve a válogatottat. Hogy milyen pénzből, az már egy másik kérdés, de ez az “elkezdte volna kivonni a pénzét” mondat kb. évek óta mindig elhangzik. Miért tenné? Ráadásul ott még szurkolói bázis is van, hiszen szintén vidéki fellegvár, az igazán fontos meccsekre simán megtöltik a 10000-es legelőjüket, vszeg többet is összehoznának.
Sajnos jelenleg minden magyar csapat, beleértve a Vidit is, csak álmodik arról, hogy olyan csapata legyen, mint a Debrecennek, és ha ez tényleg csak egy lufi lenne, már vagy 5 éve kipukkant volna. A jelen egyértelműen az övék.
Viszont mindez, amiről vitatkozunk, teljesen lényegtelen abból a szempontból, hogy most ők vannak ott, ők képviselik a magyar labdarúgást, ezért ostobaság ellenük szurkolni. Ugyanez igaz lenne természetesen fordított előjellel is, ha ők csinálnák ezt a Fradival.
Csak ismételni tudom magamat. Az utóbbi években elért eredményeiket senki nem vitatja. A pénzük eredete olyan amilyen, de hagyjuk, ez se lényeges.
A gond az, hogy nincs mögöttük tömegbázis. Nincs igazi kereslet, piaci racionalitás amögött, hogy nagycsapatként működhetnek. Csak politikai érdek. Ez pedig nem egészséges dolog, és nem segíti a magyar foci felemelkedését. Öt éve szinte egyeduralkodók a magyar bajnokságban, nemzetközi kupa szereplések, bl stb, mégse képesek négyezer fölé tornázni az átlagnézőszámukat. Nem akarok megint hazabeszélni, de állítom, hogy mi még az ezer sebből vérző, hozzájuk képest csóró csapatunkkal, a tudatosan szétvert szukolótáborunkkal is a dupláját hozhatjuk majd ennek. Hiába a sötét pénzek, a politikai hátszél, egy ilyen csapat nem fogja kihúzni a szarból a magyar foci szekerét. Ez olyan kb, mintha Németországban összefogna a politikai és gazdasági elit, hogy a Bayern helyett mondjuk a Bielefeldből csináljanak nagycsapatot. Agyrém. És minden tényező, ami ezt az állapotot konzerválja, ha pillanatnyilag hoz is hasznot a magyar focinak, hosszú távon ártalmas. Például az is, ha a nemzetközi kupában most megint zsebretesznek egy zsák pénzt.
Nézd, én szerintem Debrecenben a stadionon kívül minden adott ahhoz, hogy nagycsapattá váljanak.
Az átlagnézőszám ma Magyarországon sehol nem több az általad említett 3-4 ezernél, lassan már nálunk sem. Az átlagról beszélünk, ismétlem. A rangadókra Debrecenben is elmennek sokan, tavaly minimum a Tallinn, a Fradi és a Videoton ellen megtöltötték a 10000-es “arénájukat”, hogy a 3 BL-meccs 35 ezres nézőszámáról ne is szóljunk – persze, ebben sok a “divat”, de akkor is megvolt.
Miért ne lenne tömegbázis Magyarország 2. legnagyobb városában? Etekintetben nagyon nem ül a Bielefeldes példád. És igen, nagy történelmük még nincs, de ha így folytatódik, nemsokára lesz.
Tízezer nézőt akkor tudtak kivinni, ha velünk meccseltek (nem kevés vendégdrukker, ugye) vagy bajnoki döntőt játszottak (dvsc-videoton).A nemzetközi meccseken akkor tudták az egyéb UEFA-konform stadionokat megtölteni, ahol a hazai meccseiket játszani kényszerültek, ha nagycsapatot hoztak Magyarországra (pl Liverpool, Fiorentina a bl-ben). Ezek a plusz nézők pedig nyilván nem a loki miatt mentek ki.
Hiába Magyarország második legnagyobb városáról van szó, úgy tűnik nem érdekli ott eléggé az embereket a foci. Évek óta a topon vannak, elérték nagyjából, amit magyar csapat reálisan nézve elérhet, mégse nőtt az átlagnézőszámuk. Persze, gondolom az is közrejátszik ebben, hogy a város közigazgatási határain túl nincs gyakorlatilag szurkolójuk (nem kell ecsetelnem, hogy nekünk vagy akár a liláknak mennyi szurkolónk van ezzel szemben vidéken, de még a határokon túl is).
Szerintem látható, hogy elérték a határaikat, ebből a dologból kb ennyit lehet kihozni. Már a bl is egy kisebb csoda volt, nem nagyon fogják megismételni. Nem látom bennük a potenciált arra, hogy közép-európai szinten meghatározó csapattá váljanak. És itt a legkisebb gond a stadionjuk (pláne, hogy Orbán a kamerába nézve ígérte meg, hogy kapnak egy újat állami/önkormányzati pénzen, ami magában is egy éktelen pofátlanság, és jól mutatja, hogy miért beteg ez az egész rendszer).
Én azt gondolom, hogy a debreceni átlagnézőszám a magyar átlaghoz képest egyáltalán nem kevesebb, sőt, több. A rangadók meg őket is megmozgatják. Székesfehérváron pl. jelenleg ez nem teljesen igaz.
Ettől függetlenül van némi érv abban, amit mondasz, bár egyetérteni nem fogok vele. Viszont akkor a te elméleted szerint kizárólag a Fradiba, az Újpestbe, esetleg a Honvédba kellene csak befektetni, a vidéki fellegvárak meg jöhetnek töltelékként a magyar NB1-be… Ha így gondolkodnának a pénzes emberek, akkor az ETO sem lenne sehol, pedig jelenleg talán a leginkább üzleti alapon működő klub, kifogástalan körülményekkel. Pedig ott is nehéz (volt) visszacsalogatni az embereket a stadionba.
Azt pedig tudomásul kell venni, hogy a magyar futballban gyakorlatilag minden beinvesztált forint “sötét eredetű”. Nem csak Debrecenben.
Ami Fehérváron folyik, az objektíven nézve sokkal inkább gáz a debreceni esetnél, ebben egyetértünk. Ott tényleg vagyonok tűnnek el a lefolyóban, mindenféle látszat nélkül. Annak a dolognak nagyon hamar nagyon csúnya vége lesz, szerintem. Debrecenben legalább jól sáfárkodnak a meg nem érdemelt előnyökkel.
A Győr esetében ezzel szemben nem látok különösebb problémát. Kívülről úgy tűnik, hogy ott valamivel kevésbé tette rá a kezét a politika a klubra.
Ami a nézőszámot illeti, még jó, hogy nem kevesebb a magyar átlagnál egy olyan csapatnál, amelyik az utóbbi években gyakorlatilag kibérelte a tabella első fokát. Ha már a vidéki fellegvárakat nézzük, Diósgyőrben a szokásos években (ingázás nb1 és nb2 között)van ennyi vagy több néző. Sőt szerintem Zalaegerszegen is több az átlag (nem biztos, ennek utána kellene nézni).
Szerintem meg az lett volna a futball megcsúfolása, ha egy ilyen szimbolikus, semmit még csak véletlenül sem befolyásoló csere miatt elveszik a pályán elért eredményt, és bejuttatnak egy arra érdemtelen csapatot.
Ráadásul van is ilyen paragrafus, ami ezt a döntést lehetővé tette.
Ez kb. olyan, mint amikor mi azért kapunk 300 000-es büntetéseket, mert történik valami olyan apróság, amit a többség észre se vesz, de az ellenőr kiszúrja. Csak nálunk rossz a szabályzat (meg nem elfogulatlanok talán a döntnökök), Európában meg nem. Ennyi.
Ezek de hülék. Majd pont azt a falábú Rudolfot vinné a Roma. A Genoába nem tudja magát beverekedni. Meg se várták hogy kicsomagoljon már adták volna kölcsön egy másodosztályú csapathoz.
Valószínű, hogy tényleg Gera lesz az. Igaz, hogy azt mondta, hogy nem hagyja el Angliát de ha tényleg vinné a Roma akkor a jelenlegi helyzetében kétszer is átgondolná
Tavaly emlékeim szerint egy csoportban volt a Fulham és a Róma, tehát akár alapja is lehetne a pletykának, de én kizártnak tartom, hogy Zoli ilyen hirtelen elhagyja Albiont.
Ettől függetlenül nagyon örülnék, ha lelépne a tanyasiaktól, mert Hughes elképzeléseiben jelenleg nem szerepel Gerzson, hiába ontotta a gólokat és adta az asszisztokat.
hughes egy barom!nála akkor sem lenne kezdő Gera hogyha a mesterhármasokat rúgna meccsenként!
Én a helyében váltanék!Ha tényleg nem fog játszani akkor Sunderlandbe is elmennék!De oda csak végső esetben!
Lehet nem szeretni a Lokit(rá is szolgálnak)
de egy dolgot el kell ismerni: Ott évek óta szisztematikus munka folyik! Nagyon jó játékosokat nevelnek ki(lásd Dzsudzsák,Varga) s az igazolásaik is szinte mindig kiemelkedően sikerültek(lásd Cvitkovics,Szakály,Yannick,Ramos,Laczkó))
Nem dobálják ész nélkül a pénzt új igazolásokra, tudatosan építik be a fiatalokat a csapatukba(Rezes,Szilágyi,Bódi,Fodor,Nagy)
S vasárnap a Videoton ellen is
bizonyították,hogy a szakmát nem lehet százmilliókkal pótolni!
Ezért sokkal nagyobb dicsőség egy ilyen csapat felett diadalmaskodni,mint harmatgyengék ellen parádézni !
Az Oláh esetéről tudok az 50 milla vs. 17 milla, ami játékos ráadásul be se vált nekik, de könnyebb úgy igazolgatni ha megtehetik anélkül hogy hülyére venné őket az eladó klub… más egy kicsit az ő helyzetük, ráadásul az utánpótlás, stadion is önkormányzati pénzekből van fenntartva…
Igaz amúgy hogy szisztematikusan építik a homokvárat, csak a teljes képhez hozzátartozik, hogy nagy szélben, szakadó esőben nekik se menne ilyen könnyen…
Ettől függetlenül igaza van Jackie-nek, mert tényleg hosszútávon gondolkodva építették fel a Lokit. 10 év alatt hosszú ideig meghatározó klubot gyúrtak össze, nem hirtelen sikerélt ész nélkül, viszont ehhez nem elég az elhatározás, a kitartó munka… 70-80%ban a körülmények határozzák meg, hogy mennyit ér az a kitartó munka, az elhatározás…
Így van, de nézzük meg ugyanakkor a Videotont, ahol még a Lokinál is több pénz van, még a Lokiénál is befolyásosabb politikus áll a csapat mögött, még a Loki edzőinél is jobban csengő nevek irányítják a szakmát, és egyelőre nem vehetik fel a versenyt mégsem. Igaz, van jópár év előnyük a piros-fehéreknek.
Király!!! Így legalább a tippmixen megszedhetem magam :)
Amúgy meg pont leszarom mi történik a kondásokkal… Nekem van egy csapat, amiért élek. A munka melletti felesleges energiámat inkább a csapatomra fordítom.
Azért óvatosan ezzel, a te érdekedben mondom. A tippmixen a legnagyobb buktató az, ha érzelemből cselekszik az ember.
Gondolj bele, mivel kis oddsok lesznek az ellenfelekre, ha már egyetlen meccsen nem kap ki a Debrecen, hosszú távon buktában vagy. Márpedig 1-szer mindenképpen összejöhet, még tavaly, egy ideinél is sokkal erősebb csoportban sem álltak messze tőle (Coulibaly hatalmas ziccere a 91. percben a Liverpool ellen 0-1-nél, vagy épp a Fiorentina 3-4), itt miért ne jöhetne össze?
A Metalisztnak volt egy nagyon jó éve de idén meg hajszál híján kiestek Leandróék ciprusi csapata, az Omonia ellen. Arra megesküszöm, hogy ez az Omonia nem jobb csapat, mint a Litex vagy a Debrecen.
Szóval ha adhatok egy jótanácsot egy Fradista testvéremnek: csak óvatosan bánj a pénzeddel!
Kövezzetek meg érte, de akármennyire is utálom a Lokit, én elsősorban magyar vagyok… És minden nemzetközi szinten szereplő magyar csapat sikerének örülök… Persze az lenne az igazán felemelő érzés, ha megint Tőzsér bombának örülhetnénk a Feyenord ellen, vagy Lisztes esetleg Vincze -gólnak a Gras ellen, de ez most nem realitás. Majd egyszer, és akkor mi űzzük, hajtjuk bele a fiainkat a győzelembe… Addig is szerintem mindenkinek örülnie kellene, hogy egy magyar csapat emeli az nb1 nívóját, és ezzel a mi idei bajnoki címünket is… HAjrá Fradi! HAjrá Magyarország!
egy az egybe így vagyok. azt én leszarom, hogy a szurkoloik szeretnek-e engem vagy sem, mert én cicóéknak szurkoltam nem annak a parasztbrigádnak meg szimának..
Emlékeztek-e arra az esetre, amikor még NBII-ben nyomtuk és a Jászberénytől elvették a győzelmet (vagy x-et?) a Bőcs ellen, egy az MLSZ által elkövetett adminisztrációs hibából kifolyólag? Azzal hozták a nyakunkra a tangás csapatot. :D
A történet persze nem ugyanaz a kaliber, de a hasonlóság feltűnő, csak a végső döntés sokkal korrektebb. :)
Az nso-n a cikk alatti hsz-ekben már megy a számolgatás.:))
Hát tényleg igaz (és ez most tudományosan is bebizonyosodott), hogy éhes disznó makkal álmodik!:)
2010 augusztus 31 at 20:09
Természetesen senki magyarságát /különösen a táborunkét/ nem akartam megkérdőjelezni. Arról irtam, hogy ez 50 évvel ezelőtt nem történt volna meg. /Még az MTK, Honvéd, vagy a Dózsa esetében sem./ Sőt jómagam emlitett klubok edzéseire is szivesen mentem, holott nem szerettem a rendszer ezen csapatait, de a játékosokat igen. Lám-lám ennyit változott a világ. Sajnos én nem tudtam vele menni, nekem még az akkoriak a “világ” Nehéz most cseh, argentin, tudomisén milyen nemzetiségűnek drukkolni.
2010 augusztus 31 at 17:54
A Honvéd ellen a Loki harmadik csapata játszott, félgőzzel. Ellenünk az első csapat fog játszani, teljes gőzzel.
2010 augusztus 31 at 18:02
Nem tudom, hogy jön ez most ide…
Mindenesetre így egyáltalán nem biztos, hogy a legjobb csapatukkal állnak ki ellenünk, tavaly sem így volt, legalábbis ősszel.
Most sem valószínű, hogy ez lesz, mivel október 21-én játéknap van az EL-ben, és elvileg 22-én, pénteken lenne a DVSC-Fradi, nyilván ezt elrakják majd vasárnapra, de 3 nap is marha kevés…
Ha a legjobb csapatukkal állnak ki, akkor meg lehet, hogy fásultabbak lesznek.
2010 augusztus 31 at 18:13
Megnéztem, ráadásul pont a PSV elleni meccsük lesz 21-én este, megspékelve egy budapesti kiruccanással (a Puskásban fognak játszani).
Ha a legjobb csapattal állnak fel, az sem teljesen jó, ha a B-vel, az sem teljesen jó nekik.
2010 augusztus 31 at 17:24
SZEMET SZEMÉRT, FOGAT FOGÉRT…mint MAGYAR mondás?? Hűha, nagy a rendetlenség itt jó pár fejben.
Fradista barátaim, ez ószövetségi szólás, ószövetségi!
Köze nincs a magyarság hagyományaihoz, értékrendjéhez!Meg a Fradihoz sem (három E)!
Mellesleg ez itt az egyik gond, az egész „bárki magyar csapat” – nemzetközi kupa szereplés vitában.
Mert ha értékrend, akkor értéksorrend. Ez pedig eldönti, hogy milyen a helyes magyarságtudat. Nem ízlés kérdése, az valami más.
A haladási irány: mindig a nagy egységből a kicsi felé.
Tudjátok, mint a címzés: földrész, ország, megye, város, utca, házszám, de említhetném a neveket is, stb…stb. (Mellesleg: ez a fajta gondolkodás volt a magyar Nobel-díjasok sikerének egyik záloga).
Mert a józan ész is és a magyarság értékrendje is azt diktálja: a nagyobb egység mindig előrébb való, mint a kisebb.
Hajrá Fradi!
2010 augusztus 31 at 17:42
Hibátlan logika. Persze csak ha feltételezzük, hogy a loki érdeke ebben az esetben azonos a “nagyobb közösség” érdekével.
A tálio-elvet (szemet szemért) én se keverném ide. Nem fradista sértettségből akartam, hogy végre tegye helyre valaki őket.
2010 augusztus 31 at 18:04
Itt a nagyobb érdeke a magyarság, illetve a magyar futball érdeke, és a kisebb érdek a Fradisták személyes sértettsége a Loki kapcsán, mely ellenkezik a nagyobb érdekkel.
Legalábbis szerintem fifi1115 ezt akarta írni.
2010 augusztus 31 at 18:41
Értem én, hogy mit mond, csak nem értek egyet. De mindegy, így is túl sokat beszéltünk már a lokiról, többet, mint amit a téma megérdemel.
Hajrá Fradi!
2010 augusztus 31 at 17:07
Nem kell a debrecennek szurkolni nemzetközi porondon, nem kell senkinek sem szurkolni, de ellenszurkolni, és rosszat kívánni nekik szintén nem kell.
Emelt fővel Fradistának maradni, és telibeszarni mindent, azt kell! Kit érdekel más? Közömbös. Sem negatív, sem pozitív érzelmek a laki EL meccsei kapcsán.
2010 augusztus 31 at 17:32
Teljesen igazad van!!! Tavaly lent voltam a munkambol kifolyolag a Pool-dábrácén meccs idejen Liverpool-ban. Volt jegy a vendeg es a Pool szektorokba is. Nem mentem be, mert:
1. nem szurkolok magyar csapat ellen.
2. nem szurkolok a dábrácénnek.
3. es mivel lattam mar mindegyik csapatot jatszani igy pont egy pennit sem ert nekem ez a meccs.
Ennyi…
2010 augusztus 31 at 16:57
Telibe szarom a Lokit, de ez megint egy “objektív” , “korrekt” post lett
2010 augusztus 31 at 16:32
urak!
most komolyan. nézzük már a saját érdekeinket is!! a disznósok erre az őszre teljesen ki lesznek facsarva, mert nem fogják bírni a tempót! jelen pillanatban sajnos nem vagyunk annyira erősek,hogy ezt a “külső segítséget” ne vegyük igénybe. nagyon bízom benne, hogy az elkövetkezendő három meccsünk jól sikerül és így reálisan beszélgethetünk a dobogóról!
2010 augusztus 31 at 15:37
Hát a kondásoknak malacuk van!Vagy csak szimán elintézték.
2010 augusztus 31 at 18:00
:DDDDDDD
2010 augusztus 31 at 15:19
Nagyon régen irtam ide, bár érdeklődéssel olvasom egyes hozzászólásokat, és sok esetben szembetalálkozom fiatalkori önmagammal, amikor
mindenkivel vitatkoztam, aki a Fradit szidta..
Úgy érzem, most el kell mondanom a véleményem, ebben a hisztériás világban a Loki ügy kapcsán. Ilyen magatartás 50 évvel ezelőtt még véletlenül sem fordulhatott elő, amit magukat Fradistának mondó emberek vallanak, miszerint hiba volt a Debrecent továbbengedni…stb..stb Egyszerűen méltatlan volt a 3 E betűhöz, a Fradizmus eszmeiségéhez. Egyáltalán m a g y a r ember, miként mondhat ilyet? Persze elitélem én Szimát, meg az idétlen Loki drukkereket, de ilyen szintre nem szabad lesüllyednünk.
Igaz én már egy 66 felé haladó vénember vagyok, mit értek én a focihoz, meg magyarsághoz? /”csak 50 évig jártam meccsre”/
2010 augusztus 31 at 15:34
Teljes tisztelettel jozsb,
én meg úgy gondolom, hogy addig nem szabadna eljutni, hogy a másik magyarságát kérdőjelezzük meg implicite azért, mert más állásponton van ebben a kérdésben (“egyáltalán magyar ember miként mondhat ilyet?”).
Mindegy, én részemről befejeztem a témát. Biztosan nem ér annyit a loki, hogy akár csak egy fradistával is összevesszek miatta.
2010 augusztus 31 at 14:26
Végül is igaza van az uefának ,támogatni kell egy többszörösen bundázó csapatot!
2010 augusztus 31 at 14:12
letojom mi van ezzel a senkiházi bandával
nem is néztem meccsüket meg nem is fogom
utálatos egy csürhe szurkolóstul, csapatostul
2010 augusztus 31 at 13:56
Hagyjuk már ezt a magyarként magyar csapatnak szöveget! Magyarként a válogatottnak kell szurkolni, nem a szar lokinak!
2010 augusztus 31 at 14:04
Tehát szerinted a Loki jó eredménysora a menzetközi színtéren nem a magyar labdarúgás hírnevét öregbíti? Illetve ha egy magyar csapat, mondjuk a ZTE kiesik egy albán csapat ellen a legelső körben, az nem a magyar focit égeti?
De, barátom, igen…
Hogy a koefficiens-pontokról ne is beszéljünk.
2010 augusztus 31 at 14:29
Loki pontokat gyűjtögethetett, de kb ennyi. Se jó eredmény, se öregbítés. Leszarom hogy mit csinálnak. Egy Rapid-dózsán se fogok a liláknak szurkolni azért mert magyarok vagy hogy több pontunk legyen.
2010 augusztus 31 at 14:57
mustbe49!
Az sem érdekel! Engem az érdekel, hogy mi történik a Fradiva és mi a válogatottal! Kurvára hidegen hagy, hogy a lókaki mennyi pontot guberál össze és mennyi meccset bundázik szét! Ezzel valóban a magyar foci hírét öregbítette! Én Fradista vagyok! Érdekből sem tudnék más csapatnak szurkolni!
2010 augusztus 31 at 17:37
Biztosan szurkoltál már más csapatnak, legrosszabb esetben 2004. május 27-én, amikor az MTK pontszerzése is feltétlenül kellett az Újpest ellen az utolsó bajnoki címünkhöz. Akkor ott szerintem nem volt ember a stadionban, aki ne szorított volna az MTK-nak, pedig nem is az egyetemes magyar futballról volt szó, “csak” a saját érdekünkről.
2010 augusztus 31 at 20:34
Aki erre a legutóbbira downt nyomott, az annyira fiatal, vagy annyira szenilis, hogy nem emlékszik, mi volt 2004-ben?
Egy kis memória-frissítés: az utolsó forduló előtt 3 esélyes volt a bajnokság (DVSC, FTC, Újpest), de elsősorban a DVSC kezében volt minden, győznie kellett volna nálunk, és bajnokok, minden más eredménytől függetlenül. Tudjuk, nem sikerült, 3-1-re nyertünk, de ez még mindig kevés lett volna, mert ha az Újpest nyer a Puskás Ferenc Stadionban (tehát semleges pályán) az akkor már teljesen leeresztett, felsőház utolsó helyezett MTK ellen, akkor meg az Újpest lett volna a bajnok.
Hatalmas meglepetésre az MTK-Újpest 1-1 lett, és ezzel mi örülhettünk. Aki azt állítja, hogy ott nem szurkolt az MTK-nak, különösen abban az 1 percben, amivel előbb lefújták a mi meccsünket, az egész egyszerűen hazudik!
2010 augusztus 31 at 13:55
Szerintem nem örülnek ennek a lákisták az biztos.Megint gondolkozhatnak azon,hogy ameddig ök a Puskásban vannak ki eteti otthon a malacokat.
2010 augusztus 31 at 14:27
Ez k…va jó !Csak megoldják valahogy?
2010 augusztus 31 at 14:58
Hát remélem,én komolyan sajnálom szegény állatokat:)
2010 augusztus 31 at 15:30
Majd kérnek bérmunkásokat Fehérvárról,ők most már ráérnek.
2010 augusztus 31 at 13:49
Örülök annak, hogy nem zárták ki a Debrecent. Örülök azért mert tovább javulhat az ország koefficiens pontszáma, ami minden magyar klub érdekében van és örülök mert magyar vagyok. Magyarként minden magyar csapatnak szorítok a nemzetközi kupákban, természetesen a válogatottnak is a selejtezőin. Tudom mit tett Szima velünk 2004-ben és 2006-ban is. Ő nem értette meg, hogy egy erős Ferencváros az egész magyar foci érdeke, ő ezt önös érdekből semmibe vette és gáncsolta a Fradit ahol csak tudta. De jómagam nem süllyedek ilyen alacsony szintre, viszont nem záratnám ki a Debrecent. Remélem mindkét bajnoki meccsen jól elpáholjuk őket és megelőzzük a bajnokságban Szima csapatát. Addig is jó szereplésükkel javítsák a jövő ilyenkor már reményeim szerint nemzetközi porondon játszó Fradi esélyeit. Legyenek a magyar csapatok kiemeltek a sorsolásoknál.
2010 augusztus 31 at 13:24
Off:
Hát nem gyengén kizsákmányolja a Liverpool az MTK-t…már nem is tudom hanyadik fiatal tehetséget szipkázza el.
Lehet, hogy mégsem olyan jó buli lesz ez?
On
2010 augusztus 31 at 13:38
Mármint kinek?
Mert szinte 0 % az esélye annak, hogy ezek közül a fiatalok közül bárki is később a Liverpoolban játsszon, még a szupertehetségnek tartott Németh Krisztiánnak sem volt esélye rá, igaz, ő legalább európai középcsapatokhoz került tovább (AEK, Olymipakos), de a többiekről még ez sem mondható el.
Sokkal jobban jár egy fiatal magyar tehetség, ha előbb kifutja magát az NB1-ben, és 20-22 éves korában, kész, már bizonyított játékosként szerződik ki, egy olyan csapatba, ahol azonnal van reális esélye legalább a kispadra, de inkább a játékra (mondjuk Pintér Ádám és a Zaragoza jó példa lehet, bár talán elsőre egy kicsit erősnek hangzik a csapat, de majd meglátjuk).
Az MTK persze jól jár, hisz mindenki tudja, hogy a játékoseladásokból élnek.
2010 augusztus 31 at 13:40
‘Az MTK persze jól jár, hisz mindenki tudja, hogy a játékoseladásokból élnek.’
Pontosabban: a játékoseladásokÉRT. :D
2010 augusztus 31 at 13:58
Most arra az interjúra célzol az MTK-Újpest szünetében? :)
2010 augusztus 31 at 13:23
Már ne is haragudjatok, de ez a bejegyzés kicsit azért gusztustalan…
Pedig olyan nagyon büszke a Fradi-tábor a hazaszeretetére… A hazaszeretet sztem nem ott kezdődik, hogy zászlókat lengetünk meg Magozott Cseresznyére tombolunk az FSzSz-rendezvényeken, hanem hogy ha egy csapat hazánkat képviseli Európában, félretesszük az ellentéteket és szurkolunk nekik. Pontosabban ez nem is igazán lehet döntés kérdése, ez olyan dolog, ami az egészséges gondolkodású embereknél belülről fakad, én ha akarnék se tudnék soha magyar csapat ellen szurkolni. Szóval akit most bosszant ez a döntés, legyen szíves ne papoljon nekem legközelebb “nemzeti érzelmekről” meg hasonlókról, mert ezek után baromira nem lesz hiteles.
De ha racionálisan nézzük, akkor sincs igazuk. Nem csak koefficiens-pontokról van szó. A Fradi egyetlen módon emelkedhett fel, mégpedig a komplett magyar futball felemelkedése révén. Majd ha rendszeresek lesznek a Debrecenéhez hasonlók kupamenetelések, akkor lát majd bárki is fantáziát a magyar fociban, akkor jön majd befektető pl. McCabe mellé. Közhely, de a Debrecen sikere az egész magyar foci sikere.
2010 augusztus 31 at 13:35
Teljesen igazad van.
2010 augusztus 31 at 13:39
szerintem meg nincs.
2010 augusztus 31 at 13:54
szerintem sincs
2010 augusztus 31 at 14:00
Azért kíváncsi lennék, hogy milyen racionális ellenérvetek van… Mert attól, hogy a szurkolóik és a vezetőik gusztustalanul viselkedtek a múltban, még a csapatuknak, akik a nemzetközi színtéren az egyetemes magyar futballt képviselik, még lehet szorítani. Ráadásul nem kell lealacsonyodni az említett emberek szintjére, ennyivel is lehetnénk különbek náluk.
2010 augusztus 31 at 15:23
Amit a dolog érzelmi oldaláról mondtok, azt elfogadom, ha nem is érzem így. Érzelmekről nincs értelme vitázni, ahogy ízlésről se.
Ami viszont a logikát, racionalitást, a magyar foci és benne speciálisan a Fradi érdekeit illeti, azt már egészen máshogy látom. Bemásolom azt, amit egy korábbi poszthoz írtam, ide is tökéletesen illik, és nincs kedvem újragépelni:
“senki ne mondja nekem, hogy az a felemelkedés útja, ha loki meg vidi típusú kiscsapatokat politikai hátszéllel mesterségesen felfújnak és próbálnak mindenáron futtatni. Ez csak hátráltatja az egészséges fejlődést, ami támogatottságon (eladhatóság, piaci szempontok) alapulna.”
Azzal, hogy idén megint pénzhez jut a loki a nemzetközi porondon, csak ez a beteg, természetellenes állapot hosszabbodik tovább. Szima már tavaly elkezdte volna kivenni a (nagyrészt sötét erdetű) pénzét a lokiból. A bl miatt gondolta meg magát, ami az utolsó utáni pillanatban jött nekik. Most megint kapnak egy plusz évet. Ez hosszú távon árt a magyar focinak, függetlenül a pár koefficiens-ponttól, amit esetleg összeguberálnak.
Azt gondolom, aki ezt nem látja át, az vészesen szűk látókörű.
2010 augusztus 31 at 15:40
Alapvetően igazad van. Viszont ott van, amit S-ék írtak.
Én, amikor nézem a meccseiket, akkor egyik részről (valszeg a magyar szívem) nekik szurkolok, viszont másik részről meg nem szurkolok nekik, amiért annyira utálnak minket.
Pedig én 5 éve Debrecenben tanulok, van egy csomó lokista barátom. De nekik is megmondom, h sajnálom, de nem tudok a Debrecennek szurkolni.
Pedig még meccseikre is elmentem többször is, de valahogy nem tudtam örülni, ha gólt rúgtak.
2010 augusztus 31 at 16:39
SZEMET SZEMÉRT, FOGAT FOGÉRT!!!! Remélem ismered ezt a MAGYAR mondást!!!??? És remélem érted is!!!!!
2010 augusztus 31 at 17:51
czm1!
Ezzel nem teljesen értek egyet. Az, hogy melyik csapat kicsi, meg melyik nagy, az megítélés kérdése. Vegyük mondjuk a bajnoki címeket? Oké, de ha úgy vesszük, mindenki a 0-ról indul, a Fradi és az Újpest is ezt tette, csak bő 100 évvel ezelőtt, ennyi az előny. Az elmúlt 10 évben Debrecenben olyan klub alapjait rakták le, ahol nagyon hamar szintén kétszámjegyű lehet ez a szám. A Videotonnak nincs még bajnoki címe, de van pl. egy UEFA Kupa ezüstérme, ráadásul Székesfehérvár egy fontos vidéki fellegvár, amiket olyannyira hiányol mindenki.
Térjünk vissza Debrecenre. 2001-ben csak pályán kívüli úton érték el, hogy NB1-esek maradjanak, azonban akkor olyan építkezés kezdődött, melynek ma az az eredménye, hogy adott a jelenkor legmeghatározóbb magyar csapata. 5-szörös bajnokok, kupagyőzelmeik vannak, rendszeres nemzetközi szereplők, a magyar foci jelenlegi egyetlen komolyabb eredményszállítói, beleértve a válogatottat. Hogy milyen pénzből, az már egy másik kérdés, de ez az “elkezdte volna kivonni a pénzét” mondat kb. évek óta mindig elhangzik. Miért tenné? Ráadásul ott még szurkolói bázis is van, hiszen szintén vidéki fellegvár, az igazán fontos meccsekre simán megtöltik a 10000-es legelőjüket, vszeg többet is összehoznának.
Sajnos jelenleg minden magyar csapat, beleértve a Vidit is, csak álmodik arról, hogy olyan csapata legyen, mint a Debrecennek, és ha ez tényleg csak egy lufi lenne, már vagy 5 éve kipukkant volna. A jelen egyértelműen az övék.
Viszont mindez, amiről vitatkozunk, teljesen lényegtelen abból a szempontból, hogy most ők vannak ott, ők képviselik a magyar labdarúgást, ezért ostobaság ellenük szurkolni. Ugyanez igaz lenne természetesen fordított előjellel is, ha ők csinálnák ezt a Fradival.
2010 augusztus 31 at 19:04
Csak ismételni tudom magamat. Az utóbbi években elért eredményeiket senki nem vitatja. A pénzük eredete olyan amilyen, de hagyjuk, ez se lényeges.
A gond az, hogy nincs mögöttük tömegbázis. Nincs igazi kereslet, piaci racionalitás amögött, hogy nagycsapatként működhetnek. Csak politikai érdek. Ez pedig nem egészséges dolog, és nem segíti a magyar foci felemelkedését. Öt éve szinte egyeduralkodók a magyar bajnokságban, nemzetközi kupa szereplések, bl stb, mégse képesek négyezer fölé tornázni az átlagnézőszámukat. Nem akarok megint hazabeszélni, de állítom, hogy mi még az ezer sebből vérző, hozzájuk képest csóró csapatunkkal, a tudatosan szétvert szukolótáborunkkal is a dupláját hozhatjuk majd ennek. Hiába a sötét pénzek, a politikai hátszél, egy ilyen csapat nem fogja kihúzni a szarból a magyar foci szekerét. Ez olyan kb, mintha Németországban összefogna a politikai és gazdasági elit, hogy a Bayern helyett mondjuk a Bielefeldből csináljanak nagycsapatot. Agyrém. És minden tényező, ami ezt az állapotot konzerválja, ha pillanatnyilag hoz is hasznot a magyar focinak, hosszú távon ártalmas. Például az is, ha a nemzetközi kupában most megint zsebretesznek egy zsák pénzt.
2010 augusztus 31 at 20:41
Nézd, én szerintem Debrecenben a stadionon kívül minden adott ahhoz, hogy nagycsapattá váljanak.
Az átlagnézőszám ma Magyarországon sehol nem több az általad említett 3-4 ezernél, lassan már nálunk sem. Az átlagról beszélünk, ismétlem. A rangadókra Debrecenben is elmennek sokan, tavaly minimum a Tallinn, a Fradi és a Videoton ellen megtöltötték a 10000-es “arénájukat”, hogy a 3 BL-meccs 35 ezres nézőszámáról ne is szóljunk – persze, ebben sok a “divat”, de akkor is megvolt.
Miért ne lenne tömegbázis Magyarország 2. legnagyobb városában? Etekintetben nagyon nem ül a Bielefeldes példád. És igen, nagy történelmük még nincs, de ha így folytatódik, nemsokára lesz.
2010 augusztus 31 at 22:08
Tízezer nézőt akkor tudtak kivinni, ha velünk meccseltek (nem kevés vendégdrukker, ugye) vagy bajnoki döntőt játszottak (dvsc-videoton).A nemzetközi meccseken akkor tudták az egyéb UEFA-konform stadionokat megtölteni, ahol a hazai meccseiket játszani kényszerültek, ha nagycsapatot hoztak Magyarországra (pl Liverpool, Fiorentina a bl-ben). Ezek a plusz nézők pedig nyilván nem a loki miatt mentek ki.
Hiába Magyarország második legnagyobb városáról van szó, úgy tűnik nem érdekli ott eléggé az embereket a foci. Évek óta a topon vannak, elérték nagyjából, amit magyar csapat reálisan nézve elérhet, mégse nőtt az átlagnézőszámuk. Persze, gondolom az is közrejátszik ebben, hogy a város közigazgatási határain túl nincs gyakorlatilag szurkolójuk (nem kell ecsetelnem, hogy nekünk vagy akár a liláknak mennyi szurkolónk van ezzel szemben vidéken, de még a határokon túl is).
Szerintem látható, hogy elérték a határaikat, ebből a dologból kb ennyit lehet kihozni. Már a bl is egy kisebb csoda volt, nem nagyon fogják megismételni. Nem látom bennük a potenciált arra, hogy közép-európai szinten meghatározó csapattá váljanak. És itt a legkisebb gond a stadionjuk (pláne, hogy Orbán a kamerába nézve ígérte meg, hogy kapnak egy újat állami/önkormányzati pénzen, ami magában is egy éktelen pofátlanság, és jól mutatja, hogy miért beteg ez az egész rendszer).
2010 augusztus 31 at 23:16
Én azt gondolom, hogy a debreceni átlagnézőszám a magyar átlaghoz képest egyáltalán nem kevesebb, sőt, több. A rangadók meg őket is megmozgatják. Székesfehérváron pl. jelenleg ez nem teljesen igaz.
Ettől függetlenül van némi érv abban, amit mondasz, bár egyetérteni nem fogok vele. Viszont akkor a te elméleted szerint kizárólag a Fradiba, az Újpestbe, esetleg a Honvédba kellene csak befektetni, a vidéki fellegvárak meg jöhetnek töltelékként a magyar NB1-be… Ha így gondolkodnának a pénzes emberek, akkor az ETO sem lenne sehol, pedig jelenleg talán a leginkább üzleti alapon működő klub, kifogástalan körülményekkel. Pedig ott is nehéz (volt) visszacsalogatni az embereket a stadionba.
Azt pedig tudomásul kell venni, hogy a magyar futballban gyakorlatilag minden beinvesztált forint “sötét eredetű”. Nem csak Debrecenben.
2010 szeptember 1 at 08:08
Ami Fehérváron folyik, az objektíven nézve sokkal inkább gáz a debreceni esetnél, ebben egyetértünk. Ott tényleg vagyonok tűnnek el a lefolyóban, mindenféle látszat nélkül. Annak a dolognak nagyon hamar nagyon csúnya vége lesz, szerintem. Debrecenben legalább jól sáfárkodnak a meg nem érdemelt előnyökkel.
A Győr esetében ezzel szemben nem látok különösebb problémát. Kívülről úgy tűnik, hogy ott valamivel kevésbé tette rá a kezét a politika a klubra.
Ami a nézőszámot illeti, még jó, hogy nem kevesebb a magyar átlagnál egy olyan csapatnál, amelyik az utóbbi években gyakorlatilag kibérelte a tabella első fokát. Ha már a vidéki fellegvárakat nézzük, Diósgyőrben a szokásos években (ingázás nb1 és nb2 között)van ennyi vagy több néző. Sőt szerintem Zalaegerszegen is több az átlag (nem biztos, ennek utána kellene nézni).
2010 augusztus 31 at 13:13
Szerintem meg az lett volna a futball megcsúfolása, ha egy ilyen szimbolikus, semmit még csak véletlenül sem befolyásoló csere miatt elveszik a pályán elért eredményt, és bejuttatnak egy arra érdemtelen csapatot.
Ráadásul van is ilyen paragrafus, ami ezt a döntést lehetővé tette.
Ez kb. olyan, mint amikor mi azért kapunk 300 000-es büntetéseket, mert történik valami olyan apróság, amit a többség észre se vesz, de az ellenőr kiszúrja. Csak nálunk rossz a szabályzat (meg nem elfogulatlanok talán a döntnökök), Európában meg nem. Ennyi.
2010 augusztus 31 at 12:27
OFF: http://www.p.psifoci.hu/node/72337
Szerintem meg Gerzson lesz az…
2010 augusztus 31 at 12:37
gera a rómában?
cseberből vederbe…
2010 augusztus 31 at 12:41
Szerintem mondjuk egy Gera-Adriano-Vucinic-Totti négyes ott elöl ütne… Mögöttük meg De rossi és Simplicio… hmmm
2010 augusztus 31 at 12:44
Sztem nem Gera az!Ő semmikép sem akar elmenni Angliából!
2010 augusztus 31 at 12:47
baggio90: véletlenül nem Gera-Adriano-Andrezinho-Tóth négyest akartál írni? :P
2010 augusztus 31 at 12:50
Totatta: Adná az ég! =)
2010 augusztus 31 at 13:06
Ezek de hülék. Majd pont azt a falábú Rudolfot vinné a Roma. A Genoába nem tudja magát beverekedni. Meg se várták hogy kicsomagoljon már adták volna kölcsön egy másodosztályú csapathoz.
Valószínű, hogy tényleg Gera lesz az. Igaz, hogy azt mondta, hogy nem hagyja el Angliát de ha tényleg vinné a Roma akkor a jelenlegi helyzetében kétszer is átgondolná
2010 augusztus 31 at 13:06
Tavaly emlékeim szerint egy csoportban volt a Fulham és a Róma, tehát akár alapja is lehetne a pletykának, de én kizártnak tartom, hogy Zoli ilyen hirtelen elhagyja Albiont.
Ettől függetlenül nagyon örülnék, ha lelépne a tanyasiaktól, mert Hughes elképzeléseiben jelenleg nem szerepel Gerzson, hiába ontotta a gólokat és adta az asszisztokat.
2010 augusztus 31 at 13:30
hughes egy barom!nála akkor sem lenne kezdő Gera hogyha a mesterhármasokat rúgna meccsenként!
Én a helyében váltanék!Ha tényleg nem fog játszani akkor Sunderlandbe is elmennék!De oda csak végső esetben!
2010 augusztus 31 at 12:26
OFF
Holnap mikor lesz kapunyitás?
ON
2010 augusztus 31 at 13:05
Holnap már nem lesz,ma este megtelik a Szentély! :))
Egyébként valószínű a két órával meccs előtti nyitás,eddig nem találtam más infót!
2010 augusztus 31 at 13:32
Ok köszi
2010 augusztus 31 at 12:25
http://www.nemzetisport.hu/europa_liga/penzbuntetest-kapott-a-dvsc-indulhat-a-csoportkorben-2043145/
2010 augusztus 31 at 12:22
Tisztelt uraim !
Lehet nem szeretni a Lokit(rá is szolgálnak)
de egy dolgot el kell ismerni: Ott évek óta szisztematikus munka folyik! Nagyon jó játékosokat nevelnek ki(lásd Dzsudzsák,Varga) s az igazolásaik is szinte mindig kiemelkedően sikerültek(lásd Cvitkovics,Szakály,Yannick,Ramos,Laczkó))
Nem dobálják ész nélkül a pénzt új igazolásokra, tudatosan építik be a fiatalokat a csapatukba(Rezes,Szilágyi,Bódi,Fodor,Nagy)
S vasárnap a Videoton ellen is
bizonyították,hogy a szakmát nem lehet százmilliókkal pótolni!
Ezért sokkal nagyobb dicsőség egy ilyen csapat felett diadalmaskodni,mint harmatgyengék ellen parádézni !
2010 augusztus 31 at 12:42
Szia Jackie!
Köszönet ezért a hozzászólásért, minden benne van.
2010 augusztus 31 at 12:44
Az Oláh esetéről tudok az 50 milla vs. 17 milla, ami játékos ráadásul be se vált nekik, de könnyebb úgy igazolgatni ha megtehetik anélkül hogy hülyére venné őket az eladó klub… más egy kicsit az ő helyzetük, ráadásul az utánpótlás, stadion is önkormányzati pénzekből van fenntartva…
és itt egy cikk az ottani profizmusról:
http://teleatokom.blog.hu/2010/08/30/tele_van_a_tokom_a_pitlakerseggel
Igaz amúgy hogy szisztematikusan építik a homokvárat, csak a teljes képhez hozzátartozik, hogy nagy szélben, szakadó esőben nekik se menne ilyen könnyen…
2010 augusztus 31 at 12:47
Így van Totatta!
Ekkora ellenszálben hol lennének? Könnyű állami pénz segítségével emberkedni, és egy kormánypárti befolyásos emberrel a háttérben.
2010 augusztus 31 at 12:54
Ettől függetlenül igaza van Jackie-nek, mert tényleg hosszútávon gondolkodva építették fel a Lokit. 10 év alatt hosszú ideig meghatározó klubot gyúrtak össze, nem hirtelen sikerélt ész nélkül, viszont ehhez nem elég az elhatározás, a kitartó munka… 70-80%ban a körülmények határozzák meg, hogy mennyit ér az a kitartó munka, az elhatározás…
2010 augusztus 31 at 13:24
Így van, de nézzük meg ugyanakkor a Videotont, ahol még a Lokinál is több pénz van, még a Lokiénál is befolyásosabb politikus áll a csapat mögött, még a Loki edzőinél is jobban csengő nevek irányítják a szakmát, és egyelőre nem vehetik fel a versenyt mégsem. Igaz, van jópár év előnyük a piros-fehéreknek.
2010 augusztus 31 at 12:20
Király!!! Így legalább a tippmixen megszedhetem magam :)
Amúgy meg pont leszarom mi történik a kondásokkal… Nekem van egy csapat, amiért élek. A munka melletti felesleges energiámat inkább a csapatomra fordítom.
2010 augusztus 31 at 12:22
1,05-ös szorzóval? :D Kizárt
2010 augusztus 31 at 12:43
Ki a kicsit nem becsüli :D
2010 augusztus 31 at 12:54
0-1-ről,0-2-ről már egész jó odds-ok lesznek! :))
2010 augusztus 31 at 13:28
Azért óvatosan ezzel, a te érdekedben mondom. A tippmixen a legnagyobb buktató az, ha érzelemből cselekszik az ember.
Gondolj bele, mivel kis oddsok lesznek az ellenfelekre, ha már egyetlen meccsen nem kap ki a Debrecen, hosszú távon buktában vagy. Márpedig 1-szer mindenképpen összejöhet, még tavaly, egy ideinél is sokkal erősebb csoportban sem álltak messze tőle (Coulibaly hatalmas ziccere a 91. percben a Liverpool ellen 0-1-nél, vagy épp a Fiorentina 3-4), itt miért ne jöhetne össze?
A Metalisztnak volt egy nagyon jó éve de idén meg hajszál híján kiestek Leandróék ciprusi csapata, az Omonia ellen. Arra megesküszöm, hogy ez az Omonia nem jobb csapat, mint a Litex vagy a Debrecen.
Szóval ha adhatok egy jótanácsot egy Fradista testvéremnek: csak óvatosan bánj a pénzeddel!
2010 augusztus 31 at 12:15
Kövezzetek meg érte, de akármennyire is utálom a Lokit, én elsősorban magyar vagyok… És minden nemzetközi szinten szereplő magyar csapat sikerének örülök… Persze az lenne az igazán felemelő érzés, ha megint Tőzsér bombának örülhetnénk a Feyenord ellen, vagy Lisztes esetleg Vincze -gólnak a Gras ellen, de ez most nem realitás. Majd egyszer, és akkor mi űzzük, hajtjuk bele a fiainkat a győzelembe… Addig is szerintem mindenkinek örülnie kellene, hogy egy magyar csapat emeli az nb1 nívóját, és ezzel a mi idei bajnoki címünket is… HAjrá Fradi! HAjrá Magyarország!
2010 augusztus 31 at 12:17
Keresd akkor vissza S. írását, hogy szima bácsit mennyire érdekelte a Fradi nemzetközi szereplése mikor Töki játékával volt gond 2004-ben.
2010 augusztus 31 at 12:17
hát örüljél.
2010 augusztus 31 at 12:18
egy az egybe így vagyok. azt én leszarom, hogy a szurkoloik szeretnek-e engem vagy sem, mert én cicóéknak szurkoltam nem annak a parasztbrigádnak meg szimának..
2010 augusztus 31 at 12:19
Az legyen Szima bácsi véleménye… Én még mindig magyarnak érzem magam és magasról leszarom Szima bácsit…
2010 augusztus 31 at 13:40
Ismét felmerül az oly sokat hangoztatott nemzeti összefogás teljes hiánya.
2010 augusztus 31 at 12:10
rigmust ritmusra
2010 augusztus 31 at 12:08
Emlékeztek-e arra az esetre, amikor még NBII-ben nyomtuk és a Jászberénytől elvették a győzelmet (vagy x-et?) a Bőcs ellen, egy az MLSZ által elkövetett adminisztrációs hibából kifolyólag? Azzal hozták a nyakunkra a tangás csapatot. :D
A történet persze nem ugyanaz a kaliber, de a hasonlóság feltűnő, csak a végső döntés sokkal korrektebb. :)
2010 augusztus 31 at 12:04
továbbjutottak a pót-pót-selejtezőn is :DDD
szarni rájuk, talán nem fullosan állnak fel ellenünk :)
2010 augusztus 31 at 12:01
Gondolom, mindenki “nagyon meglepődött”. Nem baj, előbb-utóbb mindenki megkapja azt, amit érdemel.
2010 augusztus 31 at 12:03
Az a baj, hogy a bulgárok sem érdemeltek bejutást.
2010 augusztus 31 at 12:08
Nem hát. Szánalmasan gyenge csapat volt, jobb náluk a loki, ez tény. De anno minket is a hatodik helyről zártak ki az nb1-ből, nem a tizenhatodikról…
2010 augusztus 31 at 11:59
Legalább lesz kinek szurkolni: Metaliszt,Psv,Samp.Nem fogunk unatkozni.:)
2010 augusztus 31 at 12:01
Az nso-n a cikk alatti hsz-ekben már megy a számolgatás.:))
Hát tényleg igaz (és ez most tudományosan is bebizonyosodott), hogy éhes disznó makkal álmodik!:)
2010 augusztus 31 at 12:09
0 pont a reális célkitűzés. Majd a tippmixből visszajön az utazási költség.