Online is megtekinthető természetesen.
Itt találjátok: Fradi stadion tender
Épülhet az új Fradi-stadion, legalábbis a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ZRt. kiírta a ferencvárosi futballstadion-építési tenderét. A pályázat meghívásos.
A pályázóknak a meglévő FTC-stadion bontását és az új stadion generál-kivitelezését kell vállalniuk. Az új, legalább 22 ezer ülőhelyes (jelenleg 18000 ezres), fedett lelátójú stadionnak meg kell felelnie a FIFA ajánlásainak, és az UEFA előírásainak. Az új létesítményt a jelenlegi Albert Stadionhoz képest 90 fokkal elforgatják.
A budapesti nagyberuházásokért felelős kormánybiztos, Fürjes Balázs korábban azt nyilatkozta, hogy a versenyt főként az ajánlati ár dönti el. A megjelent pályázat szerint az ár 60 százalékos súllyal fog szerepelni az elbírálás során. A pályazaton csak nagy létesítmények építésével már tapasztalatott szerzett cégek vehetnek részt, többek között feltétel egy nettó 10 milliárdos magasépítési projekt megvalósítása.
A stadiont a nyertesnek a szerződéskötéstől kezdve 18 hónapon belül fel kell építenie. A stadion bontása januárban kezdődhet, Kubatov Gábor, FTC-elnök szerint az új létesítmény a mainzi arénához fog hasonlítani. A létesítmény október 9-én már jogerős építési engedélyt kapott.
Sportgéza
2012 november 16 at 22:53
Benéztem stadionügybe a Loki honlapjára, és ezt találtam:
Én arra lennék kíváncsi, hogy a Nagyerdei Stadionra nyílt, uniós pályázatot írtak ki, míg a Fradi stadionra meghívásos a pályázat. Vajon miért?
Légyszi mond már el pontosan mi a különbség a kettő között! Előnyök…hátrányok….stb
A nyílt pályázat esetében fű, fa, virág beadhatja a pályázatát, aztán lehet évekig szarozni, hogy ki nyeri meg a tendert a hatodik megtámadás után.
A meghívásos pályázat sokkal egyszerűbb, és most nem az elméleti oldalát írom le, hanem a gyakorlatit: kiválasztom, ki építse, az hoz magával még 5 rosszabb pályázót, akiket szintén meghívok, és minő meglepetés, az nyeri a tendert, akit eredetileg akartam. Egyébként szerintem ez utóbbi pályáztatás a Fradi stadionjának esetében szabálytalan, mivel meghaladja az uniós értékhatárt a beruházás összege, így csak és kizárólag uniós pályázatot írhatnának ki.
Így van, a nyílt pályázatra bármilyen Unióban bejegyzett cég beadhatja a pályázatát Izlandtól Ciprusig, aki megfelel a pályázati feltételeknek (illetve az is aki nem, de azt úgyis kizárják). Hiába próbáltak szigorú feltételeket támasztani, azért elég sok ilyen cég lehet az EU-ban, de akár itthon is. Minél több a komoly pályázó, annál nagyobb az esélye hogy a vesztes megtámadja az eredményt.
A meghívásos pályázatnál a kiíró sokkal jobban tudja kontrollálni a folyamatokat, hiszen eleve csak azok pályázhatnak akiket “meghívtak”. Így sokkal egyszerűbb 3 vagy 5 lehetséges pályázóból kiválasztani a legjobbat.
Ha a 20 ezres, UEFA 4 csillagos debreceni stadion becsült értékhatára (ami ugye 12,5 Mrd Ft) meghaladja az uniós értékhatárt és így uniós pályázatot kell kiírni, akkor nehéz elképzelni hogy a 23 ezres, szintén UEFA 4 csillagos Fradi stadion esetében miért írhattak ki meghívásos pályázatot…
2012 november 16 at 22:55
Kérdezném ezzel kapcsolatban hozzáértő véleményét!
2012 november 17 at 11:30
Ez érdekelne engem is!!!
Szerintem egy “haver” cég fogja megkapni, aki vissza fog adni X %-ot vagy a Fradinak vagy az államnak. Legalább itthon marad a pénz. Igazából nem érdekel ki fogja építeni. Csak jó legyen és készüljön el időre.
2012 november 15 at 19:46
Olvasgattam még egy kicsit a stadiontervet és felmerült bennem egy kérdés. Nem kevés szerintetek az a leírt 1700 fős többletbefogadó képesség a stadionban,ha a kapu mögötti részek (b-közép + vendég) állóhelyként működnek? Arra gondolok, hogy az ülőhely kontra állóhely viszonylatában az állóhelyi részek jóval nagyobb befogadóképességre képesek.,így ha a mindenhol ülőhely 22 ezer, akkor a kapu mögötti állóhelynél több mint 1700-as növekedésnek kéne lenni, nem?
Például a mostani stadionunkban amikor még állóhelyes volt a kapu mögötti rész akkor 28 ezres volt a befogadóképesség, aztán a székezés után 18 ezresre csökkent. Ezért is furcsálom ezt az 1700-as számot. Úgy vélem,hogy ha az új stadionban a mindenhol ülőhelyes befogadóképesség 22 ezer lesz, akkor egy kapu mögötti állóhelyes verzió legalább 4-5 ezer többletbefogadóképességet kéne hogy eredményezzen.
Valaki tudja, hogy hogyan jön ki ez az 1700-as szám?
2012 november 15 at 21:06
Ezt én sem értettem, mert a mainzi stadionnál ez a szám 26600 bajnokin, 34034 nemzetközin.

Egy kép a megnyitóról:
2012 november 15 at 21:36
Mármint gondolom fordítva értetted, mert ugye a német bajnokikon engedett az állóhely, tehát ott lehet nagyobb a befogadóképesség, és nemzetközi meccseken lehetnek kevesen (ahol csak ülőhelyek engedélyezettek).
Amúgy az arányok (amit írtál) ott is azt mutatják, hogy az állóhelyi b-közép bizony erőteljesebben dob a befogadóképességen. Tehát továbbra is adott a kérdés, hogy a mi tervezett stadionunknál miért csak 1700 a bővülés állóhelyeknél?
2012 november 15 at 21:45
Valóban, fordítva írtam.
http://www.360cities.net/image/coface-arena-mainz-germany#701.34,-0.06,15.0
Forgatható és nagyítható a kép, itt jól látszik.
2012 november 15 at 22:04
Amúgy most ahogyan nézelődöm még durvább arányokat látok a Mainz stadionjánál (Coface Arena):
34 ezer álló és ülőhelyekkel, míg 20 ezer ha csak ülőhely van:
http://www.worldstadiums.com/europe/countries/germany/rheinland_pfalz.shtml
vagy egy másik oldalon:
http://www.stadiumguide.com/cofacearena/
Te hol olvastad ezt a 26 600-as ülőhelyes adatot?
2012 november 15 at 22:13
Onnan jön ki ez a szám, hogy nagydarab emberekre tervezték, nem holmi germánokra:)
2012 november 15 at 22:14
Talán a vikin, de ez az össz nemzetközi befogadó, és a 34000-ből talán csak a fele ülő, vagyis 17000, és a másik 17000 álló helyre tudnak felszerelni ezek szerint 9600 ülőt.
2012 november 15 at 22:20
Visszatérve a mi jövőbeli stadionunkra, remélem nem azért van ez a kis növekedési szám a két verzió között, mert nem akarják teljesen állóhelyessé tenni a kapu mögötti (b-közép) részt. Azt egészében meg kéne hagyni állóhelyesre a bajnokikon, hogy minél nagyobb és erősebb b-közép támogathassa a csapatot. :)
2012 november 15 at 19:33
Könyörgöm, ne fanyalogjunk már! Lesz egy szuper stadionunk – amit Európa szerte irigyelnek majd -, és inkább töltsük meg tartalommal, ez legyen a legfontosabb!!!
2012 november 15 at 18:25
Apa, kezdődik!
És mi lesz a tavaszi bérletemmel?…
Bohócok!
2012 november 15 at 18:48
Neked max BKV bérleted van…
2012 november 15 at 19:03
Karcsika neked egy bosnyák aknamezőn kellett volna ugróiskoláznod…
2012 november 15 at 19:28
Nézd végig a hsz.-eket sokan egész nap vártak, ehhez képest ez elég vékony lett ; )
2012 november 15 at 19:28
;)
2012 november 15 at 21:41
Minden oldalnak megvan a maga bohóca… Karcsi, itt a tiéd ez a cím! .)
2012 november 15 at 22:04
Puha vagy Károly. :D
2012 november 15 at 23:21
Ugyan már,kedves Károly,ez valóban méltatlan hozzád,nem beszélve a híveidről.Kérlek,mond meg a frankót,lassan,hogy a hülyék is értsék:: NEM LESSZ ÚJ STADION!!! ááá,valahol már ez a barmokon való élcelödés is ciki,meg föleg unalmas.
2012 november 15 at 18:05
Egy kis szakmázás! A pályafűtésről nem nagyon írnak pedig ez is lényeg ,ja és nem mellesleg fontosabb mint hogy milyen riasztó lesz a öltözőben!Attól függetlenül már alig várom az első meccset a mi “Álmaink Színházában”!
2012 november 15 at 18:14
Írnak. Nem voltál figyelmes!!! :)
2012 november 15 at 18:16
A 100 m3 tartály másodlagos töltését hálózati vízcsatlakozás, és tetőkről gyűjtött csapadékvíz is biztosítja.
A homokos kavics tömörítését TrG=95 % kell elkészíteni.
E felett egy 3 cm folyami homokterítés készül, amire a pálya fűtéscsövezése készül. Lesz fűtés!!!
2012 november 15 at 18:18
És kitől kapjuk a gyepet?
2012 november 15 at 19:17
Gyepestől
2012 november 15 at 21:19
Az elvről! Mert mindenről részletesen írnak de arról hogy mivel kell megoldani egy szót se: Mint pl: ip kamera,üvegfalak, stb de semmit hogy mivel fűtenék -gáz
-villany
-napelem
mert utána a rezsi nem mindegy !
2012 november 15 at 17:59
Én örülnék neki, ha a bontás során bevonnának minket is. Például nagyon szeretném hazavinni a székemet, amin 17 éve ülök! De lenne más ereklyeötletem is. Nem lehet ezt valahogy kezdeményezni?
2012 november 15 at 17:57
Tényleg lesz benne fogda is?
2012 november 15 at 18:06
Meg állatmegőrző! És állítólag lesz befelé egy veteményes is!!!!!
2012 november 15 at 18:16
Igen, és neked ott kell leülnöd azt a 10 évet, amit kapni fogsz, remélhetőleg hamarosan… :)
2012 november 15 at 19:19
És majomketrec?Én kezdeményezném hogy a liláknak külön szektor legyen a neve pedig Csita legyen.
2012 november 15 at 19:25
topolino22 ! A detoxicáló nem itt lesz…
2012 november 16 at 07:44
Mihalusz, ez remek!
A mindenkori ellenfélhez igazodó vendégszektor nevek:
Ha a Dózsa jön: Csita
Ha az MTK: Gordon
Ha Loki: Miss Röfi
stb…
2012 november 15 at 17:34
Olyannak képzelem el mint a Bayern Allianz arénáját csak kisebb változatban és persze piros-kék helyett talpig zöldben.
Az úgy elég fullosan nézne ki.
Úgy legyen! Ámen!
2012 november 15 at 19:01
Az Allianz Arena csak kívülről piros-kék, és csak akkor, mikor a Bayern játszik benne. ugyanis a külső borítás belülről van megvilágítva, így mindig olyan színű, amilyenre szükség van. Pl ha a kismünchen (1860) játszik, akkor kék-fehér a szín.
A belseje (székek, és a beton elemek) meg egyébként semleges szürke színüek.
2012 november 15 at 19:45
Az Allianz Arena megnyitása után, részt vettem egy stadion bemutatón. Amikor az idegenvezető megtudta,hogy magyarok vagyunk, jó hagosan , hogy mindenki hallja, valami ilyesmit mondott : Akkor büszkék lehetnek ezekre a székekre,mert Magyarországon gyártották….M14-16-os csavarokkal rögzítve, “huligán álló” kivitelben. A 60-asok monsterei ki is próbálták, de nem sikerült felszakítani egyet sem. Valahol Komárom megyében van ez a cég, remélem még prosperálnak…
2012 november 15 at 17:12
Én annyira nem szeretném, ha magyar cég építené… Egy ki nem fizetett alvállalkozók miatti évekig eltartó pereskedések, fél év után repedező burkolat stb….
Valami német cég aki precízen, pontosan.
2012 november 15 at 17:22
Ha kérhetem ezt hagyjuk…
Ez egy olyan durva pozitív sztereotípia aminek semmiféle alapja nincs.
Én jelenleg is németeknek dolgozom, és a precízségben, pontosságban a kanyarban sincsenek.
2012 november 15 at 17:25
Először azt hittem hülyéskedsz. De most attól tartok, hogy komolyan gondolod. És az a német cég nem német-magyar véletlenül? :D
2012 november 15 at 21:51
Nem, sajnos nem viccelek. Ennél németebb cég nem nagyon van, és még csak nem is egy cégről beszélek hanem egyből kettőről.
2012 november 16 at 07:47
Nem is szabad másban gondolkozni, csak magyar cégben. Ez jó a gazdaságnak. Higgyétek el, mi is tudunk minőséget gyártani. Csak akarni kell.
2012 november 15 at 16:48
De ha kormányváltás lesz és nem épül fel az új stadion akkor az összes parlamenti képviselőt befalazzuk!
2012 november 15 at 18:19
Szerintem inkább minőségi anyagokat használjuk fel az építésnél ne selejtet :D
2012 november 15 at 16:18
Ha már ilyen jól állnak a dolgok a megnyítóra kezdhetik megszervezni az általam megálmodott Zöld Kupa nevű futball ünnepet . Rapid , Pana meghívása az alap , esetleg Brema , Celtic . Na , jól hangzik ? :-)
2012 november 15 at 16:28
plusz Sporting…
2012 november 15 at 16:44
Részemről oksa !
2012 november 15 at 16:58
Hévíz! :)
2012 november 15 at 17:03
Melyik a kakukktojás? Rapid, Pana, Brema, Celtic, Sporting, Betis, Rákóczi…
2012 november 15 at 19:43
A Bréma, mert abban nincs “i” betű.
2012 november 15 at 23:00
Helyesen: Zöld Vér Kupa…
2012 november 15 at 23:02
Ha a Palmeiras-t is meghívnánk szinte világbajnokság lenne…
2012 november 15 at 15:09
Tökéletes, profi. Külön öröm, hogy ennyire “zöld” megoldásokban gondolkodnak. Nagyon optimista voltam, bár még mindig azt mondom, ha a megújított bérletemmel ülök az új stadion avatómeccsén, csupán akkor dőlök hátra elégedetten.
Az egyetlen hibapont az mkb-s számlaszám (ugye viszonylag friss hír, hogy el akarják adni), de ezt is inkább csak a poén kedvéért, semmi kukacoskodás…
2012 november 15 at 15:03
És amit szeretnék, azt, hogy szélesebb pályát építsünk, mert ott a betömörülő védelemnek nehezebb dolga lenne! Mindenképpen nagyobb méretű grundot a mostaninál!!!!!
2012 november 15 at 15:10
Ez kétélű fegyver, mert ha nemzetközi porondra kilépésben gondolkozunk, ott inkább nekünk kell majd tömörülnünk.
2012 november 15 at 15:17
A tenderben a pálya mérete: 105 x 68 m.
2012 november 15 at 15:19
akkor változtatható legyen a pálya mérete! :)
2012 november 15 at 15:21
Pont mint most.
2012 november 15 at 15:23
Bármikor lehet változtatni rajta. Csak a felfestéseket kell beljebb hozni…
2012 november 15 at 15:48
1*1 nekünk senki ellen nem kell “tömörülni”,ha már ide irkálsz tanuld meg az alapvetéseket!!!
2012 november 15 at 16:34
sztaking azért el tudok képzelni pár csapatot, aki ellen mégiscsak tömörülnünk kellene…..de szerintem te is.
nincs vita abban ,hogy mindenki nemzetközi porondon akarja látni a Fradit, de hacsak nem vesz meg minket egy olajsejk, az első néhány kör után olyan csapatokat kapunk, akik ellen még optimistán is jópár év, míg mi fogunk dominálni.
2012 november 15 at 17:10
Én nem tudok:)
2012 november 15 at 14:55
Csak felépüljön a választásokig! :D Még a végén itt maradunk a felszántott Üllői úttal….
2012 november 15 at 15:02
Remélem Kubatov-nak van egy “B” terve is! :)
2012 november 15 at 15:28
(Van A terv is. Meg kell nyerni a választásokat. De ez itt OFF)
On
Most akkor nekünk is gyali4.wordpress.hu lesz a nevünk? :)))
2012 november 15 at 15:42
:)))))
2012 november 15 at 15:52
ludmilla gordonban ne reménykedj!mi ázsiai törzsi szavazók vagyunk,így esélye sincs a jurópír liba tolvajnak:)
2012 november 15 at 19:30
a pálya címe nem változik, ezt Kubatov nyilván csak miattunk kérte ; )
2012 november 15 at 22:17
Mekkora lobbierőtök van:)
2012 november 15 at 14:27
Nekem csak egy kérdésem lenne:
Hol lesz kirakva a “Sündörségnek belépni tilos!” tábla?
2012 november 15 at 14:49
Üllöi út,-Gyáli út:)
2012 november 15 at 14:09
Nem akarok kötözködni, de a kiírásból kimaradtak a stadionban felszerelendő nagyméretű kijelzőkre vonatkozó előírások. :))
2012 november 15 at 14:12
Sőt, én a kiadandó pattogatott kukorica űrmértékeit sem látom sehol:)
2012 november 15 at 14:51
És a kézszárító automata?
2012 november 15 at 14:56
Ugye-ugye? Micsoda pongyolaság van itt uraim!
2012 november 15 at 15:08
olvasom, olvasom, de sehol sem látom, hogy a négyes szektor felülről negyedi sorának középső székére kötelező ráírni, hogy “Bandi széke”. ezért fejek fognak a porba hullani a tervtanácstól a vagyonkezelőn át az uefáig!!
2012 november 15 at 15:24
Na, elég mára az iróniából.
Különben sem Iróniában élünk (hanem Abszurdisztánban)!
Majd Gedeon, bocsánat, Gordon, szól a nyújorki hevereknek, hogy avatkozzanak be, mert egyáltalán nem demokratikus, hogy a rasszista fenevadaknak egy ilyen ékszerdobozuk legyen!
Csak azért, hogy ne mondhassa senki: ez egy következmények nélküli ország!
2012 november 15 at 14:09
en mar most megmondom kozgepes konzorcium fogja megnyerni
2012 november 15 at 14:20
Nyerje. Ennyi pénzből, amit erre szánnak, látva a kiírást, nem lehet lopni, csak tisztes hasznot realizálni. Az meg jár.
2012 november 15 at 14:50
én már most megmondom, hogy lexarom ki építi, CSAK ÉPÜLJÖN MÁÁÁÁR!!!!
2012 november 15 at 14:52
Ezek a fertőzöttek?
2012 november 15 at 13:55
Nem akarok fanyalogni, de nekem nem tetszik a Mainz-i stadion… :( Nem tetszik, hogy “lyukas” a sarka.
2012 november 15 at 13:57
de a fenti kép alapján nem lesznek huzatosak a sarkak…
:)
2012 november 15 at 14:03
Az OK, hogy nem lesz huzatos, de szerintem pocsékolás, hogy nem lesz lelátó a sarokban.
Ha meg véletlenül le lesz spórolva az ‘üveg’ burkolat a sarokról, mint pl a Rapid stadionjában, rossz idő esetén még az eső is beesik.
De reméljük a legjobbakat. :)
2012 november 15 at 14:22
:-)
Ha megnézed az utolsó látványterveket, akkor ott láthatod hogy nem üres a sarok(bár a VIP két oldalán van egy-egy rés).
Az üveg meg egy fémháló, amin bizony a szél és az eső is be tud jutni, ha nagyon akar.
2012 november 15 at 14:42
senki nem mondta, hogy egy az egyben olyan lesz, mint a mainzi..
2012 november 15 at 14:48
Srácok, én erősen úgy emlékszem, hogy alapvetően két kontextus kapcsán beszélt Kubi arról, hogy hasonlítani fog a mainzi arénára. Az egyik (kisebb jelentőségű), hogy itt is lesznek bemutatótermek, kereskedelmi és vendéglátóipari egységek, stb.
A másik, ami miatt alapvetően felhozta a mainzi példát (emlékeim szerint), hogy a vendégszektor esetében már a megközelítés is teljes mértékben szeparált lesz, sőt emlékeim szerint a B közép megközelítési is teljes mértékben szeparált lesz a többi szurkolótól. Én úgy emlékszem, hogy ebben az értelemben hivatkozott a mainzi stadionra, és nem abban az értelemben, hogy hogyan fog kinézni.
2012 november 15 at 16:30
a sarokban is lesz lelátó ! úgy írja hogy a lelátó téglalap alakú a sarkok íves kialakításúak a rövidebbik oldalakon 8-8 a hosszantin 12-12 szektor lesz ! szóval lesz a sarokban is lelátó
2012 november 15 at 22:20
Semmilyen huzat nem lesz itt:

2012 november 15 at 13:51
Hogy lehet egy nemzeti és EU-s értékhatárt meghaladó projekt meghívásos közbeszerzéses? Az nem automatikusan nyílt eljárásos?
2012 november 15 at 14:02
A meghívásos azt jelebnti, hogy bárki jelentkezhet, aki a részvételi feltételeknek megfelel, a pályázókat egy a kiírás IV-es szakaszában pontosan leírt szempontrendszer szerint ponotzzák és az első 5-t kérik fel ajánlatadásra. Ez a közbeszerzéses eljárásoknál teljesen megszokott.
2012 november 15 at 14:30
Részvételi felhívás van, majd Ajánlatkérő az alkalmassági minimum követelmények elbírálása alapján már csak azokat a cégeket hívja meg ajánlattételre, akik valóban alkalmasak.
2012 november 15 at 14:55
És lehetőleg MAGYAR cég legyen, hiszen ez országos érdek is egyben.
2012 november 15 at 15:54
Ez az országos érdek kiverte nálad a biztosítékot?
Minél rosszabb annál jobb?Ugye feri?
2012 november 15 at 16:43
Hazaáruló.
2012 november 15 at 13:09
Market,Arcadom,Strabag aki kaphatja!
Arcadom építi valószínüleg az új disznó olat,így ők kiesnek.10 milliárdos magasépítési projekt pesten a market műve(árkád 2,klotild palace)
A közgép inkább útépítés es egyéb dolgokra hajaz amiben sok az eus pénz.
A másik lehetőség a konzorcium lesz.
A stadion bontását pedig azér kell minél hamarabb megkezdeni,mert telek ado terheli:90Ft/m2.hogyha “lakhatatlanná” teszik,nem kell csengetni.ennyi a történet
2012 november 15 at 13:23
Telek Manci rendesebb annál, semmint, hogy bármilyen adót kivessen.
:-)
2012 november 15 at 13:25
Jó közelítés, nekem is a Market gyanús.
Amúgy az ingatlanadó nem egy életveszélyes történet…
2012 november 15 at 14:46
Trigránit?
2012 november 15 at 12:57
Porhintés. Ha elbontják, úgy is leáll a beruházás.
Ha mégsem, akkor sem olyan lesz, amilyen kellene legyen: a formája, a mérete, a színe, a felszerelése. Nem elég magas, és egyébként is túl kicsi. A gömbölyű kialakítás sokkal drágább, mint a sarkos.
Nem lesz jó még a fű színe sem. Nem is magyar anyagból építik.
Amit meg mégis, abból is csak a haverok tömik meg jól a zsebüket.
Ráadásul nem akkor és nem ott lesz, amikor és ahol: előbb kellett volna mint a dózsáét, meg minek elforgatni.
Ebben a nehéz gazdasági helyzetben inkább költenék ezt a sok-sok pénzt másra, ahelyett, hogy szavazat szerzésre herdálják a közpénzeket.
Még IMF/Eu pénzt se tudtak rá szerezni.
Szóval, ez az egész csak a baklövések sorozata.
2012 november 15 at 13:03
Csak nem az irigység beszél Belőled Kedves Fifikém ?!
2012 november 15 at 13:07
Hiába, no, az a fránya szövegértelmezés, az mindig gondokat okoz!
2012 november 15 at 13:10
Ria, ria, I-RÓ-NI-A!
2012 november 15 at 13:22
Már az irónia is unalmas.
2012 november 15 at 13:52
Machine, ennél egy kicsit idősebbnek gondoltalak. Ahhoz képest elég nagy szád van. Általánosba jársz még?
2012 november 15 at 14:02
A lélegeztetőgép! Az még lemaradt…
2012 november 15 at 14:15
AdamBan: Tájékozódj először, mielőtt hozzászólsz Machine avatarához, ha már egyszer nem vagy naprakész a Ferencváros napi ügyeiről. Köszi
2012 november 15 at 14:16
Igen.
Tanítani.
2012 november 15 at 14:18
Maflaa, az avatarod alapján igen kompetensnek tűnsz avatar kérdésben:)
2012 november 15 at 14:23
én sem vágom,mire a nagy magabiztosság és a sok cinikus megjegyzés.
láttam én már karón stadiontendert.
2012 november 15 at 14:25
Adamban
Tudom Te azokhoz a posztokhoz szoktál hozzászólni, ahol Józsit lehet savazni… De mielőtt tahó módon beszólsz valakinek előtte tényleg illeni tájékozódnod…
Bár az eddigi munkásságod kapcsán neked ez nem igazán szokott menni…
2012 november 15 at 14:30
Császár uram, azért egy kicsit örülhetünk annak, hogy nem egy projektoros látványterv előtt mutogat valaki csupán, hanem ki van írva egy tender, építési engedéllyel, kiemelt kormányzati beruházásként olyan részletességgel, hogy kb a csempék száma is le van írva mennyi lesz a retyóban… elég konkrét a dolog.
Rögzítsünk annyit: egy lépcsőfokkal megint közelebb vagyunk. E ténynek örülök én személy szerint.
2012 november 15 at 14:34
Masina: Ha még ismernéd a valóságot is, akkor hogy meglepődnél :)
2012 november 15 at 15:00
Kedves Fifi!
Itt ritkán nevetnek az emberek.
Pedig én is elképesztően vicces ember vagyok, meg szerény, ennél csak a tudásom nagyobb:)
2012 november 15 at 15:17
Albert!
Nem csak itt, hanem sajna általában Mo.-n, kivéve a heti hetes nyaloncait, meg a többi hasonszőrű projektmanagert.
Nekik van miért, persze…
2012 november 15 at 15:23
fifi1115 !
Tudod, nem “szövegértelmezési” gondok között “szenvedek” ! Pláne nem vagyok olyan “primitivo del bunkó” sem! Csak hogy amit Te csinálsz, az már túl megy egy bizonyos határon (véleményem szerint).
Én az életem során már sajnos megtapasztaltam, hogy az olyasfajta “tetszésnyilvánítás” – mint amilyet Te is csinálsz -, nem közkedvelt !
Úgy hogy azt tanácsolom, aminek örülni tudsz, akkor örülj, ha meg nem tetszik, akkor annak adjál hangot! Ha kevered a kettőt, előbb-utóbb Te “fázol rá”!
2012 november 15 at 15:28
Ferike, jól vagyok!
Senki nem kever semmit, csak mellé nyúltál, mint ahogy sokan.
Sebaj, ettől még szép zöld a fű, stb…..
Szóval, ne stresszelj!
Ha meg nem tetszenek a hozzászólásaim (vagy nem érted őket), akkor ne olvasgasd!
2012 november 15 at 15:35
Fifi!
Látod milyen sokan vagyunk sokfélék.
A legutóbbi meccsen elborzasztott egyes szurkolóink viselkedése, amikor gólt kaptunk repült minden,sör,snack,zacskó.
Ha megépül az új ékszerdobozunk, akkor ott is ez lesz?
Törnek majd a székek?
2012 november 15 at 15:58
Na, mondjuk én sem kacagtam tiszta szívből.
Engem már az is idegesít, amikor a szotyit stb. a földre köpik, de ha rászólsz (megtettem) néznek, mint borjú az új kapura, örültem, hogy ép bőrrel megúsztam.
2012 november 15 at 12:47
Egyetértek az előttem szólókkal, hogy érdemes elolvasgatni a teljes anyagot, mert vannak benne érdekességek.
Például magyar bajnokikon, akár 23.700 néző is lehet, hiszen akkor a b-közép és a vendég állóhelyként funkcionál, és így többen beférnek azon részekre. Ennek konkrétan nagyon örülök, mert ez is a (szurkolóbarát) német mintát követi, és nem az agyonszabályozott, már-már színházi előadásokra hajazó angol mintát.
Egy másik kis érdekesség, hogy 34 soros lesz a lelátó, így ebből jobban el lehet képzelni a belső méreteit a mostanihoz viszonyítva (ha jól tudom a mostani lelátó 23 vagy 24 soros).
Izgalmasak a tervek, és remélem meg is valósul úgy, hogy a német mintára ötvezve lesz a stadion magasszintű kiszolgáló jellege, és a szurkolóbarát kiállakítás is.
2012 november 15 at 12:49
Csak ne az legyen, hogy a vendégszektort valami olyan helyre teszik, hogy pl a dózsa ellen a fél stadiont le kell zárni és a 23700 helyből marad 12000…
2012 november 15 at 12:55
Mivel a szurkolói életbe jobban belelátó vezetőink vannak, így bízhatunk benne, hogy ilyen dolgokra is odafigyelnek. A németeknél is megoldják, pedig ott sok szenvedélyes ultratábor van, és mivel a német mintát követjük, így bízhatunk a jó megoldásban. Amúgy ennek kapcsán olyan előzetes híreket is lehetett hallani, hogy a vendégrész mérete változtatható lesz a vendégtábor méretéhez igazítva, így a kevés vendégdrukkert hozó csapatok esetében kisebb, míg a több vendégdrukkert hozó csapatoknál nagyobb lesz a vendégrész, ezzel is azt a célt szolgálva, hogy minél jobban megtelhessen a stadion.
2012 november 15 at 12:59
Na, az jó lenne, mert a legtöbb csapat esetében a vendégszektor megfelelne 5 db széknek. :)
2012 november 15 at 15:03
A vendég szektor elválasztása, mozgatható és műanyag hálóval elzárt rész lesz.
2012 november 15 at 12:41
minimumkövetelmények:
….
2 db, egyenként maximum 40 t össztömegű, 4 tengelyes tehergépjármű;
(G) 1 db 3 m3-es kanalú homlokrakodó;
….
Semmi részletesség, semmi kidolgozottság:)
2012 november 15 at 12:30
Tisztelt Szerkesztő Urak!
(csak egy ötlet..)
Talán érdemes lenne felvetni az Elnök Úrnak, hogy az utolsó hazai meccsünket illene emlékezetessé, közönségvonzóvá tenni.
Pl. meccs után mindenki vihetné a székét. Emlékjegy fotóval. stb…
2012 november 15 at 12:33
Már írtak neki arckönyvön és tervbe van véve eg yilyen akció.
2012 november 15 at 12:46
kösz :)
2012 november 15 at 13:34
Uccsó meccsre a belépés ingyenes (kártya nélkül is akár)
2012 november 15 at 15:05
És legyek én a középcsatár:)
2012 november 15 at 15:19
‘Uccsó meccsre a belépés ingyenes (kártya nélkül is akár)’
Lófütty! Nehogy már akárki bejöjjön, aki meg rendszeresen kijár, ne tudjon ott lenni!!
10-12 ezer ember fér be max, legutóbb 8 ezren voltunk, nincsen olyan sok szabad hely! és azt is vedd figyelembe, hogy több mint 40ezer kártyás szurkolótársunk van!
2012 november 15 at 12:30
Na csak haladunk :) Akkor legalább annyit tudunk, hogy december 13-ig-lehet jelentkezni és onnan 21 napon belül küldik meg az ajánlattételi felhívást a rostán átment cégeknek.
2012 november 15 at 12:48
ennyit arról, hogy “télen megkezdődik a bontás”…
szerintem majdnem az egész tavaszi fordulót itthon fogjuk játszani (de ne legyen igazam!)
mindenesetre nekünk tök mindegy, hogy ki fogja építeni, ergo azzal járnánk a legjobban, ha már rég meglenne a nyertes, senki nem kukacoskodna, és dec. 14-én délután ott lenne az ajánlat, amit 15-én elfogadnak, és 16-án nekiállnak a munkának.
mivel ezt nem tudom elképzelni, marad az általam reálisnak látott forgatókönyv a tavaszi (de legalábbis március-áprilisig) hazai meccsekkel.
2012 november 15 at 13:15
Bandi!
Reménykedjünk, hogy nem lesz kemény tél…és dolgozhatnak látástól mikulásig…
2012 november 15 at 12:24
Akkor a Pécs elleni lesz az utolsó meccsünk a mostani stadionban? Majd tavasszal a dózsa ellen már a Puskásban játszunk? Szép lenne zsinórban 4 győzelem és 30000 néző a derbyn. :)
2012 november 15 at 12:26
Annyi kérdésem lenne a stadionnal kapcsolatban (nem az, hogy megépül-e vagy sem…), hogy 5 27″-es monitort tele tudnék írni…
2012 november 15 at 12:30
Kérdezd Stussy kartársat.
2012 november 15 at 12:24
A Mainz stadionja szögletes, angol stílusú, a korábban bemutatott látványterv meg legömbölyített, mint az Allianz Aréna Münchenben.
Akkor miért a mainzihoz hasonlítják?
2012 november 15 at 12:44
A Stadion kívülről lekerekített, de ha megnézed akár az itt szreplő rendert, azon is látszik, hogy a lelátók bizony téglalap formában fogják közre a játékteret. Sajnálom, hogy nem az angolok terve épül meg, mert az szebb volt, de ettől függetlenül is örülök, hogy kapunk egy új Szentélyt :)
2012 november 15 at 13:58
Olyan nagyon sem kívülről sem belülről nem hasonlít a Mainzira stadionra.
Szerintem ezt a mondatot egyszer mondta ki és azóta kapcsolják mindenféle interjúhoz.
Ha jól emlékszem ez még az infógyűjtés időszakában volt, amikor több stadiont és annak üzemeltetését vizsgálták.
Úgy gondolom, a hasonlítás inkább a jellegének, méreteinek és az üzemeltetési megoldásoknak szólt, mintsem az építészeti kialakításának.
Szal nagy hasonlóságot nem fogunk felfedezni….
2012 november 15 at 14:13
Ez gyakorlatilag egyébként az angolok terve, az lett továbbgondolva, racionalizálva.
A tervező nem változott, és a stadion is csak részleteiben.
Az egyik részlet azonban elég szembetűnő, ez az amire te is gondolhattál: kapott egy egyszerűbb, könnyebben kivitelezhető és ezáltal olcsóbb héjat. A másik valóban egyedibb lett volna, de sajnos olyasmit nem engedhetünk meg magunknak…
Szerintem ez is nagyon ütős lesz, pl. egy esti meccs esetén belülről kivilágítva.
2012 november 15 at 15:36
Ami az angol tervnek a legmarkánsabb eleme volt az “héj” egyik hosszanti oldalán végigfutó üveg burkolat volt, ez az amit nagyon hiányolok. Itt is van valami hasonló, de nem ugyanaz. Illetve az angol terveken a kanyarokban is lett volna nézőtér, itt ugye azok kimaradnak. Persze az a ényeg, hogy épüljön meg, és amikor az első meccsre megyek benne akkor már édeskevéssé fog számítani :) No meg volt már itt annyi terv, köztük elég bénák is, hogy azt hiszem ezzel a “butított verzióval” is nekünk lesz a legszebb stadionunk a világon. Hisz a Fradi fog játszani benne :)
2012 november 15 at 12:14
10 Milliárdos magasépítésű projekt feltétel… Az M0 Híd Csepelnél igen magas, így a Közgép is nagy eséllyel fog indulni a pályázaton :)
2012 november 15 at 12:16
Na mondjuk egy híd pont nem magasépítés, de ettől függetlenül valszeg tudnak hozni referenciát, ha akarnak….
2012 november 15 at 12:24
Aminek fala és teteje van mindaz az a “magasépítészet”. :)
2012 november 15 at 12:25
Csak annyi a baj, hogy a hídépítés nem magasépítés.
2012 november 15 at 12:07
Ha lenne egy kis eszük, akkor most kiírnák a stadion melletti rész eladását és kivitelezését. Így talán 1,5 év múlva már nem kéne építési területeket kerülgetni meccs napokon.
2012 november 15 at 12:11
Illetve én még belevettem volna azt is, hogy ha tele leszünk ilyen olyan piaci részekkel, bemutatótermek, koncert meg hasonlók, akkor valami hipermarket is költözzön be oda mellénk, hagy pörögjön 200%-on állandóan a környék és legyen a reklámértékünk még jobb.
2012 november 15 at 12:19
A piaci helyzetet nézve nem tuti, hogy most kell eladni azt a területet…
De hála istennek ez nem a mi gondunk.
2012 november 15 at 11:55
Miért nem 35 ezres? Pár milliárddal több mit számít:)) Kicsi lesz ez szerintem, ha így folytatja a csapat:)
2012 november 15 at 11:58
Csendben megjegyzem, új Puskás helyett olcsóbb lett volna ide, még egy szint. Mindez évi 5-10 válogatott meccsre.
2012 november 15 at 12:07
persze jó lenne, de igazából még ezt se tudjuk teljesen csordultig tölteni már évek óta…
2012 november 15 at 12:17
Hát végig rágtam magam rajta nem semmi az biztos még a fedett lelátóról lefolyó vizet is hasznosítja na meg a pálya eső vizét is vissza forgatja az öntöző rendszerbe ! plusz ki lehet venni a székeket a b középnél bajnokin így 1500 fővel többen férnek el!Csak épüljön meg minél hamarabb!De addig is hol a fenében fogunk játszani?Mert a Puskásban ha ki megy tízezer ember akkor sem az igazi! Mondjuk másfél évet ki bírunk!HAJRÁ FRADI!
2012 november 15 at 12:23
Szerintem pedig a bécsi példát lenne jó követni. Egy-egy “ékszerdoboz” az Austriának és a Rapidnak és egy rendes nemzeti stadion, amit akár klubmeccsekre is lehet használni.
Itthon a Dózsáé megvan (bár rohad széjjel), jöhet a miénk, aztán a nemzeti.
2012 november 15 at 18:47
Csodálkozol? Milyen undorító festékkel van má’ lekenve! :D
2012 november 15 at 11:41
És ebben már lesz örökélet öröksör? Vagy ebben is ki fog fogyni? :D
Amúgy tényleg hogy kib*sznak velünk ezzel az új stadionnal. Mit bánom én ki jár jól, csak épüljön fel!
2012 november 15 at 11:39
Végigolvastam :)
2012 november 15 at 11:42
Megérdemelsz egy habrolót az már tuti! 2 oldalt bírtam belőle :D
2012 november 15 at 12:07
Az első 10 végigolvasó ajándékba kap egy hangszórót! :D
2012 november 15 at 11:35
Elég komoly a műszaki specifikáció, így elsőre csak a pályaminőségi követelményeken rágtam magam át.
Drén, fűtés, minőségi gyep…. Engedje meg, hogy aztakurva!
2012 november 15 at 11:31
Érdemes végigmazsolázni a belinkelt anyagot… ha azt mondom részletes akkor nem mondtam semmit. Én is találtam benne egy nagyon érdekes mondatot:
“A szerződés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos: nem”
Tehát semmi IMF meg egyéb fasság nem zavar be!!!
Amúgy dec 13-ig lehet ajánlatot tenni.
2012 november 15 at 11:32
az imf-nek az eu-hoz semmi köze
2012 november 15 at 11:33
Pedig lehetne részben EU finanszírozású… nem lenne baj.
2012 november 15 at 11:34
Köszi, épp akartam visítani, hogy mik a határidők, nehogymár dolgozzak is az infoért…:)
Az elbírálás ilyenkor milyen hosszú idő, mire lehet számítani?
2012 november 15 at 11:39
Kedves C. Maxima!
A kilátásba helyezett (?) hitel felvételéről mind az IMF-el mind az EU-val tárgyalunk/tunk.
Egy közös finanszírozású dolog lenne. Ha megnézed a híradásokat ott is mindig EU/IMF hitelként aposztrofálják a dolgot, éppen emiatt az összefonódás miatt lehettek politikai követelések a hitel “összegründolásáért” cserébe.
Mindenesetre nem ez volt a lényege a mondandómnak. Hanem, hogy ezek szerint nem fog külső feltételektől függeni a dolog direktbe, mint ahogy még Fürjes említette márciusban, ő akkor úgy tudta még…
2012 november 15 at 11:41
énis végigolvastam enyhén szólva minden ki van dolgozva durva:D
2012 november 15 at 11:45
Ahogy a múltkor megtudhattuk, “sokat pofáznak róla de nem történt még semmi”
Ja.
2012 november 15 at 12:04
:-)
2012 november 15 at 14:53
“… Orbán Viktor miniszterelnök péntek reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában közölte: az IMF/EU-tárgyalódelegáció uniós része letett egy jelentést a közösség pénzügyi és gazdasági bizottságának a magyar tárgyalásokról…”
Aham…szóval az Eu-nak tényleg semmi köze az IMF hitelhez. Biztos unatkoztak és pecázás helyett eljöttek IMF-ékkel Pestre hobbiból:)
2012 november 15 at 11:23
Nem érdekel, Karcsi mondta nem lesz…
2012 november 15 at 11:27
Ez csak figyelemelterelés! Így akar a Fidesz elpusztítani minket. :)
2012 november 15 at 11:32
Meghívásos tender mi??
Már megint a haverok járnak jól, ha felépül, de úgyse épül fel, mert etetés az egész!! De ha mégis felépülne, akkor meg valami fideszbérenc cég jár jól!
Vannak itt még biztonsággal bedobható irányvonalak azért:)
2012 november 15 at 11:34
Ez sajnos elképzelhető Spurs. :( Én sem félek Krisztián, hogy kifogynak a Karcsikák az érvekből. :)
2012 november 15 at 11:40
Hát igen, a meghívásos eljárási forma jó gumicsont lesz a kétkedőknek, nyilván nem alapkövetelmény a közbeszerzési törvény ismerete, de lesznek páran, akik krisztian ötleteivel operálnak majd. Sajnos én ismerem a törvényt, így tudom, hogy a meghívásos nem úgy meghívásos. De nem ez a lényeg, hanem, hogy MI elhiggyük, hogy felépül és, hogy jó irányba tart csapatunk és a CLUB! Hajrá!
2012 november 15 at 11:22
Na írjad karcsika! :)
2012 november 15 at 11:23
:DD Megelőztél.
2012 november 15 at 12:15
Várom már nagyon.
Me ez csak parasztvakítás, uccse csinának semmit, Benyatátok?
2012 november 15 at 12:19
Alighanem isiben van, majd jön gondolom, hisz valakinek meg kell világosítania a sok homályos elmét. :)
2012 november 15 at 12:28
Az elmegyogy intezetben 4-5 ora kozott fernek csak a szamitogephez :)))))))))
2012 november 15 at 12:52
Tapasztalatból írod?
2012 november 15 at 12:54
:D
2012 november 15 at 12:55
A nevetés még eggyel feljebbre szólt.