A kormánybiztos honlapunknak adott interjújában legmeghatározóbb Fradista élményét is felidézte.


Mi volt az előző stadionban a legemlékezetesebb pillanata számodra?

Teljesen egyértelmű, hogy melyik, hiszen itt láttam életemben először élőben focimeccset. A családban mindenki Fradista volt, apukám, az ő apja, tényleg mindenki. Én is évekig könyörögtem édesapámnak, hogy most már engem is vigyen ki.

Végül 1982 áprilisában, 10 éves koromban teljesítette álmomat. Jobb pillanatot nem is választhatott volna, hiszen ez volt az a meccs, ahol 5:0-ra vertük az Újpestet. Pontosan meg tudom mondani, hogy hol ültünk és örökre meghatározó élmény, ahogy az első gólnál fölugrottunk és össze-vissza csókoltuk egymást apukámmal. És mit tesz Isten, én is most az Újpest ellen hoztam ki először a fiamat, aki ugyanúgy 10 éves, mint én voltam akkor. Szép keretes történet ez számomra és természetesen az új stadionba is folytatjuk a közös meccsrejárást. Jó érzés, hogy az építkezés révén egy újabb szállal kötődhetem a Fradihoz.


Szurkolói szemmel mi lesz az új stadion legfontosabb előnye?

Az új stadion valóban szurkolóbarát lesz. Nem szabad elfelejteni, hogy a régi Albert stadion egy fantasztikus aréna volt, remek atmoszférával. Az új stadion ezt viszi tovább, a nézők még közelebb kerülnek a pályához, a lelátok dőlésszögének változtatásával tényleg egy igazi katlan lesz, ahol olyan parázs hangulatot lehet majd teremteni, amit sehol máshol.

Ez maga a meccs, de előtte-utána is könnyebb lesz az életünk, gyorsabb lesz a bejutás, kényelmesebbek a körülmények és lesz hely ahol a meccs előtt és után megbeszélhetjük a csapat dolgait. A modern kor, pedig a belső wifi rendszerrel jelenik meg, amivel meccs közben visszanézhetjük a fontos jelenteket. Szeretnénk, ha egy háromszor 90 perces élmény lenne a meccs, ahol jó együtt lenni a stadionban meccs előtt, meccs alatt és meccs után is.

Persze szurkolóként tudom, hogy a legfontosabb ott is egy jó csapat lesz, de ahogy az új stadionban kevesen bíztak, úgy abban is, hogy Ricardo Moniz és Józsi Gyuri csapatkapitány vezetésével a nemzetközi szereplésért, a dobogóért küzdünk, szóval jó úton haladunk.

Mit üzennél azoknak, akik kétkednek, hogy elkészül a stadion?

Az üzenetem nagyon egyszerű, azt tanultam meg, hogy kétfajta erő van, az építők és a rombolók. Az utóbbiak mindig kárognak, mert ezzel akarják leplezni, hogy nem képesek építeni. Szilárdan hiszem, hogy most építő vezetői vannak a nemzetnek és a fővárosnak. Mi már a Papp László Sportarénával, a Nemzeti Színházzal bebizonyítottuk, hogy tudunk építeni. Ezt most is meg fogjuk mutatni, nem csak az új Albert Stadionnal, hanem a szintén most kezdődő Ludovika Campus felépítésével és azzal, hogy a Főváros is befejezi a korábban rétestésztaként húzódó négyes metró építést.

