Csapatunk edzőjének elmondása szerint mindent jelent a Fradi.


Még néhány napig rajtam van a gipsz, de már nagyon várom, hogy levegyék, zavar és nem tudok jegyzetelni sem. Ennek ellenére nem bánom, hogy odatettem magam, mert példát kell mutatnom. Júniusban 49 éves leszek, de mindent elkövetek azért, hogy fitt legyek.
A munkámban az a legfontosabb, hogy legyen stílusa a csapatomnak. Játsszon úgy, hogy boldoggá tegye a szurkolóit, mint Puskásék, Cruyffék vagy Peléék. A labdarúgás egyszerű játék, csak élvezni kell. Sok szurkoló azért gyűjt, hogy jegyet vegyen a meccseinkre, nem csaphatjuk be őket. A futball reményt ad az embereknek, tudom én is ezt, hiszen az utcán nőttem fel. De csak adna, mert jelenleg beteg a foci, a pénz dönt el mindent. Hol van ma egy Puskás, Albert, Pelél, Cruyff vagy Maradona. Csak Messi az, aki úgy játszik mint a tereken a gyerekek.

Nem látom a magyar tehetségeket, évente két ifinek fel kéne kerülnie a felnőtt csapatokhoz, de ehhez elhívatott UP edzők is kellenek, akik nem futtatják a srácokat, hanem játszatják őket. Nincs annál fontosabb, mint hogy az ember focista legyen. Csilust, Holmant, Besicet is kérdeztem, hogy mi lenne belőlük, ha nem fociznának, semmi, egy gyorsétteremben dolgozhatnának. Ne csodálkozzanak, ha hajtom őket. Óriási esély ez nekik, szóval ők a fontosak nem én. Én semmi különlegeset nem csinálok, a játékosok, az UP edzők és a mosodás, ők a fontosak a Fradiban.

A szurkolóknak és az újságíróknak kell eldöntenie, hogy fejlődött-e a csapatunk. Mentálisan biztos, hogy erősek vagyunk, hiszen megfordítottunk meccseket. Megkérdezték, hogy ha most rossz az erőnlét az azt jelenti, hogy Détári rosszul dolgozott? Ez beteges gondolkodás, én nem foglalkozom a kollégákkal. Egy hajóban evezünk, célunk a magyar labdarúgást feltámasztani.

Valóban Varga Zoli volt az egyik példaképem tízévesen láttam a kapu mögül, ahogy beollózza a labdát egy Sparta Rotterdam-Ajax meccsen. Azonnal ki akartam deríteni, hogy ki ez. Sajnos csak egy évet maradt az Ajaxban. Sajnálom, hogy meghalt, nem szabad túl sokat idegeskedni a foci miatt az gyönyör és nem feszültség. A meccs az más, akkor a szenvedély vezérel.

A Fradi mindent jelent Nekem. Amit a szurkolóktól kaptam az elmúlt 8 hónapban, azt hiába szeretném nem tudom viszonozni. Az első meccsen kikaptunk a Honvédtól, mégis megtapsoltak minket. Dolgoztam komoly országokban, de olyan őrületet, ami itt van sehol sem tapasztaltam. Annak ellenére kitartottak, hogy nem volt sikerélményük, a falon is át kell ezért értük menni. Igenis hiszem, hogy megtelhet a Puskás-stadion. A szombathelyi meccs nem tetszett, ott kiderült, hogy nem vagyunk elég jók. Provokálom a játékosokat, hogy úgy hajtsanak, mintha ez lenne az utolsó napjuk. De már most büszke vagyok rájuk. Jó emberek alkotják a csapatot, és senki nem azt nézi, hogy ki honnan jött.
Láttam az Albert Flóriánról szóló filmet, amikor megtudtam, hogy a Császár gyerekként a labdával aludt sokadszorra tudatosult bennem ennek a csapatnak az elsőségért kell küzdeni. Ahogy elnökünk, Kubatov Gábor is elmondta, a második hely nem elég. Ha nem nyerünk bajnokságot, akkor nem vagyok jó edző és elüldözhetnek a szurkolók, de ami azt illeti maradnék még egy ideig.

Forrás NS

